Lystfiskeri
Fra : Arne Jensen

Dato : 27-02-05 16:45

Er der overhovedet nogen i den her gruppe der har lyst til at
diskutere lystfiskeri?

Jeg er rimeligt overrasket over den pli..Eller mangel på samme der
hersker her!

Nu er jeg relativt "hærdet" hvad angår usenet og for den sags skyld
fidonet før den tid, men jeg er ret overrasket over hvor meget "snot"
der kommer her, og hvor lidt "skæg"

For min skyld kan i skændes til dommedag.. Det bringer ikke mit pis i
kog, men jeg kunne godt forestille mig at der var en enkelt eller to
der afholder sig fra at skrive her pga "sådan en gang aldeles
ligegyldigt lal".

Blandt andet har jeg et par gange spurgt mht fiskemuligheder på fyn:
Svar ingen! Jeg tillader mig at tvivle voldsomt på at jeg er den
eneste lystfisker med internet på fyn ikke mindst set i lyset af at
der bliver fortalt om fantastiske fangster i en put and take 5 km fra
hvor jeg bor!

Jeg kunne frygteligt godt tænke mig at få en nogenlunde normal
diskution imellem nogenlunde normale mennesker istedet for den aldeles
ubrugelige mundhuggeri der ellers foregår her.

Rent bortset fra det.. Jeg var ude og fiske idag.. Jeg fangede
ingenting, men solen skinnede, vinden bed og sjælen fik ro, så det var
en dejlig tur.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-02-05 19:20

"Arne Jensen" <Anden@dammen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Rent bortset fra det.. Jeg var ude og fiske idag.. Jeg fangede
> ingenting, men solen skinnede, vinden bed og sjælen fik ro, så det var

Tillykke med din gode dag, og jo vi er nogle der kigger her forbi for at se
om der er nogle lystfiskere der har nogle goe historier samt måske nogle
gode fiskepladser, og ja jeg har fået gode råd om disse her. Men nu til fyn,
må indrømme jeg kender ikke noget til fyn da jeg bor på sydsjælland men prøv
at se lidt tilbage i historien såvidt jeg husker har der været noget om fyn
før evt. prøv google groups
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jens Langkniv

Dato : 27-02-05 19:33

Hey hey....

Jeg vil give dig ret i at der er meget mundhuggeri. Og MANGE af disse
personer, som bare lukker "lort" ud, har jeg ikke set et svar fra
overhovedet, som kunne bruges til noget. Jeg kan huske for ikke sålænge
siden, fortale Niels Ebbesen om hvordan han havde gjort noget, med en
stang.... og vubti, så lige pludselig var der en som mente at han/hun kunne
gøre det bedre endnu, og kom selvf. med sin forklaring på problemet. Og lige
inden personen afslutter sit indlæg, sender den liiiige en sviner afsted til
Niels Ebbesen.... og det er faktisk de samme 2-3-4-5 stykker som hver eneste
gang sidder og fylder ellers spændende debatter med alt muligt "lort", som
ikke har noget med emnet at gøre.

Jeg kom lige i tanke om at jeg havde set noget med fyn på en side, jeg tror
du kan få meget hjælp fra:
www.sportsfiskeren.dk
www.lystfiskeri.dk
Disse 2 sider bruger jeg meget selv. Og på forsiden er der endda noget om
Fyn

Mvh
Henrik - Knæk og Bræk til ALLE

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 28-02-05 10:59

"Arne Jensen" wrote

> Er der overhovedet nogen i den her gruppe der har lyst til at
> diskutere lystfiskeri?

RESPEKT!

Jeg gider næsten ikke selv kigge forbi længere. Lad os efterlyse nogle
interessante indlæg om lystfiskeri. Derfor kan man godt være uenig - bare på
et pænt sprog.

- Jensby

Fra : M Jensen

Dato : 28-02-05 17:16

Hvor har i dog ret!!

M Jensen

Fra : bjarne rasmussen

Dato : 28-02-05 21:50

Hej Arne.
Her er lige et link og en søgemaskine ang. fiskeri generelt
god surftur
www.fynfisker.dk
www.kvistholm.dk/

Mvh. Bjarne.

Nb. Det er altid godt at komme ud i den friske luft og fiskene er der jeg
har da fået nogen stykker i år.

Fra : Arne Jensen

Dato : 01-03-05 19:56

Hej Alle sammen!

Det var dog betryggende at vide jeg ikke er den eneste i denne gruppe
der sidder og håber på at vi kan få en ordentlig snak om fiskeri frem
for at kævles om alt muligt andet.

Jeg takker for de mange gode og absolut brugbare link, selv om jeg nok
kendte et par af dem i forvejen:)

Dog har jeg været utroligt overrasket over den totale mangel på "tone"
her i gruppen.. Det meste høre vel til i dk.snak.mudderkast!

Men igten tak for svarene!

Knæk og bræk
Arne

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-03-05 22:24

Hej
Nu hvor du snakker om fyn hvor er det henne på fyn?
Før hen fiskede vi rigtigt meget ved Strib og Røjle, men
jeg syntes ikke der er så meget at komme efter der mere det var fladfisk og
torsk vi fiskede den gang i 80érne, eller kommer jeg der på de forkerte
tidspunkter?

Har i haft held med fladfisk disse steder vil jeg da gerne høre om det

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : kv

Dato : 05-03-05 12:12

Hej Arne...

Jeg kender heller ikke fyn - sådan lystfiskermæssigt altså - men kig engang
på dette link:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=Laesestof&id=5982

der kan du måske finde inspiration til lidt læsning...

mvh
Keld V.

Fra : Arne Jensen

Dato : 15-03-05 12:01

On Sat, 5 Mar 2005 12:11:59 +0100, "kv" <

>http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=Laesestof&id=5982
>
>der kan du måske finde inspiration til lidt læsning...
>
>mvh
>Keld V.

Jeg takker mange gange for jeres indlæg og undskylder mit meget sene
svar.... Arbejde har det med at tage en forbandet masse fritid:)

Jeg er ikke den store spinnefisker og derfor heller ikke i den heldige
situation at jeg har fanget mange havørreder.. Faktisk kan de
havørreder jeg har fanget tælles.. Helt uden hænder;)

Dog i dobbeltmoralens hellige navn er der to tidspunkter hvor
spinnefiskeren går helt amok i mit blod.. De hedder Sild og hornfisk:)

Jeg holder meget af medefiskeri.. Jeg betragter personligt bundfiskeri
fra strand som medefiskeri, da princippet er det samme.. Blot vægten
til forskel:)

Jeg har det meste af mit liv boet i jylland og for en stor del fisket
hhv på Djursland (Sletterhage og Jernhatten) og dels i vestjylland.
Jeg har derfor en rigtig god fornemmelse af hvornår der kommer Horn og
Sild på disse steder.. Jeg kunne dog vældigt godt tænke mig at finde
nogle steder og evt. tider for hvornår der er sild i de fynske
farvande.. Meget gerne på østfyn. For det første er det et sjovt
fiskeri, og for det andet smager nyfangede sild dejligt.. Både stegte
og røgede:)
Mht til hornfisk tror jeg nok jeg har fundet et fornuftigt sted nede
omkring dalby/salby/fyns hoved. Det er iøvrigt helt fantastisk at
fange Horn på flue skulle jeg hilse at sige:) Og naturen dernede er
helt utrolig!

Det jeg kunne finde interessant var at finde nogle gode steder for
bundfiskeri.. Jeg ved godt det er ok i Nyborg, men så køn er den
bro/havn altså heller ikke:)

Venlig hilsen
Arne