Problemer med tuning af Guitar
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-02-05 13:20

Jeg er lige begyndt at spille og jeg har problemer når jeg skal spille
sange, hvor E-strengen f.eks. er stemt som en C. Jeg kan bare ikke høre
hvornår den er der... Nogen som har nogle råd eller kender et site, hvor man
kan få hjælp?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-05 13:35

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev

> [...]
> sange, hvor E-strengen f.eks. er stemt som en C. Jeg kan bare ikke høre
> hvornår den er der... Nogen som har nogle råd eller kender et site, hvor

Søg evt på google efter online tuner. Der er flere af slagsen, men de kræver
naturligvis lydkort! :=)

Claus

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-02-05 14:07

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> hvornår den er der... Nogen som har nogle råd eller kender et site, hvor man

Du er forhåbenligt i stand til at høre om to toner er ens pånær et antal
oktaver. E-strengen skal stemmes ned indtil den klinger ens med f.eks. C
på 2. streng (H-strengen), 1. bånd.

/David

P.S. Jeg har aldrig hørt om en drop C tuning

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-02-05 14:24

> P.S. Jeg har aldrig hørt om en drop C tuning

System of A Down - Toxicity
Distortionen guitaren bruger det

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 14:41

Hvorfor køber du ikke sådan en fætter?
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=21976

Så skulle dine problemer være løst

/Alex

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-02-05 17:39

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> sange, hvor E-strengen f.eks. er stemt som en C. Jeg kan bare ikke
> høre hvornår den er der... Nogen som har nogle råd eller kender et

Du kan vel tage et C på A-strengen og stemme E-strengen efter det?
Det skal selvfølgelig så være en oktav dybere.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk