Sammenligne atlon 64 3400+ med intel?
Fra : Doobie

Dato : 27-02-05 11:14

Hvis jeg vil sammenligne atlon 64 3400+ med et tilsvarende intel produkt.
Hvilket skal jeg så se på?
Bilka har et tilbud på en HP med ovennævnte cpu, dette er baggrunden for min
forspørgelse. Er det iøvrigt et ok tilbud?
Se tilbudet på dk.binaer :
Vedr. Sammenligne atlon 64 3400+ med intel?

Fra : Doobie

Dato : 27-02-05 11:29

Kan pt ikke sende tilbuds annonce til dk.binaer, server fejl.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 13:19

Doobie skrev:

> Hvis jeg vil sammenligne atlon 64 3400+ med et tilsvarende intel
> produkt. Hvilket skal jeg så se på?

Hvilke krav sætter du til din maskine?

Og prøv at spørge i dk.edb.hardware - der er altid hjælp at hente i dén
retning

Fra : JK

Dato : 27-02-05 16:40

On Sun, 27 Feb 2005 11:13:58 +0100, "Doobie" <doobie@nyborg.mail.dk>
wrote:

> [...]
>Bilka har et tilbud på en HP med ovennævnte cpu, dette er baggrunden for min
>forspørgelse. Er det iøvrigt et ok tilbud?

Jaah, jeg har hørt at det er kanont.
Hvis det er det tilbud med 1 Gbyte ram og dvd-brænder.

Hørt om Intels SSE3 ? det er ligesom mmx i gamle dage nogle cpu
hardware understøttede rutiner, som programmer kan bruge. SSE3
understøttes kun af P4 og ikke af Amd64 endnu (kommer indenfor det
nærmeste halve år). Visse programmer til video redigering (Adobe
Premiere) og tilsvarende til lyd, samt encoding til mp4 (divx)
udnytter SSE3, og så vil en P4 være at foretrække, idet det kan
afvikles lidt hurtigere (måske 25%).

Amd64 understøtter indtil videre kun til og med SSE2.

Så svaret kan altså afhænge af hvad du arbejder mest med. Amd64 er
iøvrigt ved at være den foretrukne spil-platform.

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 18:12

JK skrev:

> Så svaret kan altså afhænge af hvad du arbejder mest med. Amd64 er
> iøvrigt ved at være den foretrukne spil-platform.

Athlon 64 er den foretrukne spilplatform. Du skal ikke bilde mig ind at
folk sidder og gamer på Opteron'er...

AMD64 er det 64-bit instruksionssæt som forefindes i Athlon 64, Athlon
64 FX og Opteron.