CSS: Rykke en <div> op på siden af en ande~
Fra : Kenneth

Dato : 27-02-05 10:53

Hey!

Jeg har et problem med min CSS, da jeg gerne vil have centreret
hele mit layout, men kan ikke finde ud af, at rykke min
content-box op på siden af min navigation-box.. Jeg håber meget i
kan hjælpe - min side kan ses på www.n0aim.person.dk/kranie og
stylesheet kan ses på www.n0aim.person.dk/kranie/style.css

Min rigtige email er kenneth(at)it-profil.dk - udskift (at) med
et @.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Poulsen

Dato : 27-02-05 11:49

Kenneth wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hey!
>
> Jeg har et problem med min CSS, da jeg gerne vil have centreret
> hele mit layout, men kan ikke finde ud af, at rykke min
> content-box op på siden af min navigation-box...

Hej!

Du kan gøre sådan her:

Det kan selvføgelig også gøres i stylesheetet - det er egentlig lidt
smartere :)

Mvh. René

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-02-05 11:53

"Kenneth" <blabla@blabla.dk> wrote in message
> [...]
> hele mit layout, men kan ikke finde ud af, at rykke min
> content-box op på siden af min navigation-box.. Jeg håber meget i

Hvis du skal have indhold2 og indhold3 ved siden af hinanden, skal du lade
dem være indeholdt i en ny <div>:

mvh
Preben

Fra : René Poulsen

Dato : 27-02-05 11:57

Preben Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvis du skal have indhold2 og indhold3 ved siden af hinanden, skal du lade
> dem være indeholdt i en ny <div>:

Hvis du kigger i hans stylesheet, så er de allerede inde i en <div> kaldet
container (tror jeg nok den hedder .

I dit eksempel mangler du vel også "float: left", ellers vil indhold3 boxen
vel stadigvæk ligge sig ned under den anden?!!

// René

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-02-05 12:22

"René Poulsen" <fcpoulsen@hotmail.com> wrote in message

> I dit eksempel mangler du vel også "float: left", ellers vil indhold3
boxen
> vel stadigvæk ligge sig ned under den anden?!!

Det har du ret i, det er jo billeder og ikke tekst.

mvh
Preben

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-02-05 11:58

Kenneth wrote:

> [...]
> hele mit layout, men kan ikke finde ud af, at rykke min
> content-box op på siden af min navigation-box.. Jeg håber meget i

Der er mange (gode) løsninger på dit problem på dette website:

http://css-discuss.incutio.com/

Mvh Tommy

Fra : Kenneth

Dato : 27-02-05 12:06

Tal for hjælpen alle.. Nu har jeg dog et nyt problem, det minder
meget om det forrige, i kan se det på www.n0aim.person.dk/kranie -
affliate-boxen skal op under navigation - hvordan skal det gøres?
Har prøvet med noget margin og float, men kan ikke rigtigt få det
til at virke :\ Håber I kan :)

Stadigvæk er min mail kenneth(at)it-profil.dk :)

Fra : René Poulsen

Dato : 27-02-05 12:15

> [...]
> meget om det forrige, i kan se det på www.n0aim.person.dk/kranie -
> affliate-boxen skal op under navigation - hvordan skal det gøres?

Nu har jeg ikke lige god tid nu, men prøv med noget a lá dette i dit
stylesheet under den box der skal op under den anden : "clear:
both". Istedet for both kan der også bruges left og right. Prøv at
sæt det ind nogle forskellige steder ind til det virker

// René

Fra : benny larsen

Dato : 27-02-05 13:33

noget i denne retning måske
#affliates {
      background-image: url(affliates.jpg);
      height: 200px;
      width: 128px;
position:relative;
top:220px;
left;0px;}

det kan også være at du skal bruge po..;absolute;

benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-02-05 17:20

Kenneth wrote:
> [...]
> affliate-boxen skal op under navigation - hvordan skal det gøres?
> Har prøvet med noget margin og float, men kan ikke rigtigt få det

Læg navigationen og affiliate ind i en fælles div med en <br> imellem og
flyt float fra navigationen til den nye fælles div.

> Stadigvæk er min mail kenneth(at)it-profil.dk

Svar på indlæg bringes i gruppen - ikke privat.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : René Poulsen

Dato : 27-02-05 19:47

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Læg navigationen og affiliate ind i en fælles div med en <br> imellem og
> flyt float fra navigationen til den nye fælles div.

Hmmm... Ja selvfølgelig... Så er det jo en del nemmere at holde styr på
(også selvom man i sidste endne for lidt flere div'er )

// René