Jagten på Musse
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-02-05 09:14

I nat fik kattene endelig fanget Musse.
Klokken 3 løb vores ellers fredsommelige og godmodige Maine Coon,
Numair, knurrende rundt med den halvdøde mus.
5 minutter senere havde den lige så fredelige lille charmetrold, ottO,
overtaget Musse, og så gik legen ellers, mens 4 andre katte stod omkring
og var ved at tabe måde næse og mund over synet.
ottO løb triumferende og knurrende rundt, og engang imellem tabte han
Musse med vilje, for at den kunne få en chance for at løbe lidt som en
pivende lille legetøjsmus.
Da den til sidst holdt op med at løbe, tabte han et kort øjeblik
opmærksomheden, og jeg fik fat i Musse med fejebakken.
Jeg ville ikke risikere, at de gav sig til for alvor at fortære den
lille på køkkengulvet i nattens løb.

Bjarne

Fra : Kate

Dato : 27-02-05 09:42

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in

> Jeg ville ikke risikere, at de gav sig til for alvor at fortære den
> lille på køkkengulvet i nattens løb.

Hvorfor ikke?
Det lød ellers godt nok til at misserne hyggede sig i nat

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-02-05 10:29

Kate wrote:
> "Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in

> Hvorfor ikke?
> Det lød ellers godt nok til at misserne hyggede sig i nat

Jo, men dels er naturmus ikke deklarerede ormefri, dels ville jeg ikke
hygge mig så meget med at have muserester på køkkengulvet, hvis de ikke
spiste helt op.

De fik altså også lovat lege med den, til den ikke kunne lege med mere.
Lidt grusomt, faktisk. Jeg håber virkelig ikke, at mus oplever så meget
som katte eller mennesker.

Men faktisk har jeg endnu aldrig set noget til, at de faktisk har spist
en mus, og jeg ved ikke, om det er noget, de kun gør, hvis de er meget
sultne.
De er jo vant til at få færdigretter.

vh
Bjarne

Fra : Kate

Dato : 27-02-05 11:42

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote
in news:4221921f$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jo, men dels er naturmus ikke deklarerede ormefri, dels ville jeg
> ikke hygge mig så meget med at have muserester på køkkengulvet,
> hvis de ikke spiste helt op.

Ja, okay. Museligrester er nok heller ikke hvad jeg ville synes var
lækkert at stå op til. Indtil nu har jeg ikke haft "fornøjelsen" af
mus, men sommeren kommer jo, og da jeg bor lige ud til marker forventer
jeg egentligt at se mus senere på året og er meget spændt på kattenes
reaktioner hvis vi møder en mus

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-02-05 12:46

Kate wrote:
> [...]
> mus, men sommeren kommer jo, og da jeg bor lige ud til marker forventer
> jeg egentligt at se mus senere på året og er meget spændt på kattenes

De skal nok komme.
Men det er sjældent, man oplever at se, når kattene finder dem, som i nat.
Johanne så Musse på sit værelse forleden morgen,men vi har ikke haft
kontakt medden i mellemtiden.
De fleste gange har vi bare fundet en død mus anbragt ude i gangen eller
på badeværelsesgulvet, og det plejer vi at opfatte som at kattene
betaler musleje.

Deriblandt har vi flere gange hørt mus inde i væggene,men heldigvis
endnu ikke i spisekammeret. Takket være de kære vagtkatte.
Jeg ville ikke ret gerne bo op ad marker uden at have katte.

Hvor vi boede før,havde vi også en Musse, som blev ved med at gemme sig.
Til sidst vidste jeg, at den var på badeværelset, men fandt den ingen
steder. Jeg så ingen anden udvej end at tømme alt ud gennem
vinduet,tandpasta, badedyr etc, og til sidst håndklæderne.
Stadig ingen Musse. Da jeg så gik ud, viste det sig, at den havde gemt
sig rullet ind øverst i det håndklæde,som havde hængt på væggen.

vh
Bjarne

Bjarne

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 27-02-05 21:25

> Kate skrev:
> Ja, okay. Museligrester er nok heller ikke hvad jeg ville synes var
> lækkert at stå op til.

Så prøv at stå ud af sengen, halvt i søvne......og lige pludselig mærke
kolde og klistrede museindvolde mellem dine bare tæer.......det har jeg
prøvet et par gange.......men en ting er sikker, du vågner op ved det

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 28-02-05 21:16

Hrönn Samsonardóttir Meyer <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in

> [...]
> mærke kolde og klistrede museindvolde mellem dine bare
> tæer.......det har jeg prøvet et par gange.......men en ting er

Yikes...Jeg tror egentligt jeg ville ofre alt hvad jeg havde indtaget
de seneste mange døgn Puha, jeg håber at musene bliver fanget af
naboens to udekatte så jeg slipper for muserester ved siden af sengen.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-02-05 22:10

Kate skrev
<Puha, jeg håber at musene bliver fanget af
naboens to udekatte så jeg slipper for muserester ved siden af sengen.>

Århh nu er du sart måske har Lante også arvet de
"gode" gener lige som fætter Barabbas, Basse synes at
det var s****sjovt at anbringe de fangede, stadigt levende mus i min seng,
så de rigtigt kunne lege lege
gemme-fange leg, desværre mens jeg også lå der.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 03-03-05 14:19

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Århh nu er du sart

Ja, du kan tro jeg er sart. Håber bestemt ikke vi får mus i senge eller
sofa, hverken døde eller levende mus. Den slags må de holde udendørs
når den tid kommer

Fra : Leyna

Dato : 01-03-05 00:34

On 28 Feb 2005 20:16:23 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>de seneste mange døgn Puha, jeg håber at musene bliver fanget af
>naboens to udekatte så jeg slipper for muserester ved siden af sengen.

hihi... Er man sart?
Herhjemme er det mig der tager mig af dyrene. Min mand kan sagtens
fodre dem (og gør det også), men "affaldet" kan han altså ikke med, så
forleden kom han ind og hentede mig for katten havde kastet op i
sengen.

Okay, det værste er ikke at katten har kastet op
Heller ikke at den har kastet op i sengen.
Heller ikke at det var i min side af sengen.
Det værste er, at den også har kastet op på gulvet, og at jeg ikke har
set det, så da jeg skal fjerne det i sengen, så jokker jeg (med bare
tæer) i det på gulvet. ADWR!!!
Det var heldigvis blevet koldt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 01-03-05 20:10

> [...]
> Det værste er, at den også har kastet op på gulvet, og at jeg ikke har
> set det, så da jeg skal fjerne det i sengen, så jokker jeg (med bare

Hej
Jov det kender jeg godt.
Jeg har også prøvet hjemme hos mine forældre at jokke på en levende mus som
patou skulle løbe i vejen , mens jeg ville tage telefonen. Jeg langde først
ikke mærke til det, men bagefter......... brrr........ ikke sjov
fornemmelse.

mvh CIndie

Fra : Allan

Dato : 01-03-05 20:25

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kolde og klistrede museindvolde mellem dine bare tæer.......det har jeg
> prøvet et par gange.......men en ting er sikker, du vågner op ved det

Ja eller at vågne og finde ud af at, Du har sovet, og delt hovedpude med en
død solssort. god miver.
Mvh Allan