Sikringer til vinduerne
Fra : Helle

Dato : 26-02-05 23:35

Hejsa.

Jeg håber at nogen her inde kan hjælpe mig. Jeg skal flytte om en lille mdrs
tid til en 2 værelses lejlighed med sprodsvinduer (staves det sådan?..)
Jeg vil gerne kunne have vinduerne stående en lille smule på klem og tænkte
her på hvad jeg kan bruge som sikringer?
Har været i Silvan og Jem og Fix og de har sådan nogle specielle
lukkemekanismer men de koster 60 kr stykket og er ret store og grimme. Jeg
skal bruge min. 4 stk. Har også tænkt på en alm. krog som man f.eks har på
badeværelsesdøren men den tror jeg desværre hurtigt at Sylvester finder ud
af hvordan fungerer og så er han ude i det fri...

Har I andre nogle smarte ideer så vinduerne kan stå et par cm åbne uden at
kattene kan komme ud? jeg ved godt man kan sætte gitter for vinduerne men
det er ikke lige det jeg søger.

Nogen gode ideer? meget gerne med billede.

Mvh Helle

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-02-05 23:50

Hej Helle

Da jeg boede med vinduer som kattene åbnede selv
købte jeg nogle af de små kroge man bruger til gardinspiraler, en i vinduet
og en i karmen, så et stykke
bånd/snor eller tynd kæde, så vinduet ikke kan åbnes
mere end at katten ikke kan få hovedet ud, det er simpelt og billigt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Helle

Dato : 27-02-05 01:03

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bånd/snor eller tynd kæde, så vinduet ikke kan åbnes
> mere end at katten ikke kan få hovedet ud, det er simpelt og billigt.

Hej Marianne.

Det var egentlig smart - det vil jeg da i hvert fald lige overveje.

Mvh Helle

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-02-05 08:55

Helle wrote:
> [...]
> det er ikke lige det jeg søger.
>
> Nogen gode ideer? meget gerne med billede.

Hej Helle.
Jeg kender godt problemet.
Jeg bor selv på Hedwigs værelse, men da hun er indekat, skal vinduet
ikke stå ret meget åbent.
Mit byggemarked havde forskellige indretninger. Nogle af dem af
plastik,som let knækker i stykker.
Så fik jeg fat i en tingest til at sætte på vinduet med en ca. 20 cm
lang metalpind. Denne pind går igennem et hul i en tingest, som monteres
i vindueskarmen. Tingesten har en skrue, man kan dreje på,sådan at
pinden låses fuldstændigt fast, når vinduet står f.eks. 1 cm. åbent.

Da katte ikke har tommelfingre, kan de ikke komme til at løsne en skrue,
som er strammet godt, heller ikke den intelligente udbryderkat Møjsen.

vh
Bjarne