Kodegenbrug
Fra : Andreasb

Dato : 26-02-05 23:06

Jeg synes at kunne erindre, at have læst et sted, hvordan man
indsætter kode fra et html-dokument i et andet.

Jeg tænker at dette er en hensigtmæssig måde at genbruge den
samme kode i flere sider. Således behøver man kun at rette et
sted, hvis man ønsker at ændre noget på alle siderne.

Er der nogen, der ved hvordan man gør?

AndreasB

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-05 23:26

SSI: <http://html.dk/tutorials/ssi>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreasb

Dato : 27-02-05 07:34

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> SSI: <http://html.dk/tutorials/ssi>

Jeps, det var lige der, jeg havde læst det.
Tak for hjælpen, og undskyld besværet (burde jo have kigget det
igennem selv inden jeg spurgte).

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-02-05 00:57

Andreasb wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> samme kode i flere sider. Således behøver man kun at rette et
> sted, hvis man ønsker at ændre noget på alle siderne.

Hvis det er f.eks. en menu som du vil have frem på alle sider, så
kan du bruge include file, det samme gør sig gældende hvis de
f.eks. er en stykke kode, som gør et eller andet, f.eks henter
noget fra en database..
Det vil sige f.eks. ASP eller PHP

PerR