Dato med dansk ugedag
Fra : Lotte M

Dato : 26-02-05 17:16

Jeg forsøger at få dansk ugedag og dato i min gæstebog.
http://www.lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php

Jeg har fundet en stump kode på webcafe og kan derved skrive aktuel dato
som jeg ønsker, feks:
Lørdag den 26. februar 2005
- men det driller at få gæstebogen til at bruge et tilsvarende format
på indlæggene.

Koden: http://www.lotte-m.dk/phpgb/guestbookread.txt
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Lotte M

Dato : 26-02-05 20:09

Lotte M skrev:
> [...]
> http://www.lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php
>
> Jeg har fundet en stump kode på webcafe og kan derved skrive aktuel dato

Jeg har rettet dato-koden a la webcafe på min admin-side:
http://www.lotte-m.dk/phpgb/GBProc.php (den svarer til
http://www.lotte-m.dk/phpgb/GuestBookRead.php )

- ugedag og månedsnavn er ok, men alle datoer bliver d.d frem for den
dato der er i databasen - det er givet noget helt basalt, som jeg ikke
fatter, men jeg kan simpelthen ikke se "skoven".
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Christoffer

Dato : 27-02-05 11:07

> - ugedag og månedsnavn er ok, men alle datoer bliver d.d frem for den dato
> der er i databasen - det er givet noget helt basalt, som jeg ikke fatter,
> men jeg kan simpelthen ikke se "skoven".
Hvor indsætter du dato'en i databasen? og hvor henter du den ind? kan ikke
se det i koden du linkede til

Fra : Lotte M

Dato : 27-02-05 14:31

Christoffer skrev:

> Hvor indsætter du dato'en i databasen? og hvor henter du den ind? kan ikke
> se det i koden du linkede til

Jeg er lidt tung til at fatte hvad de forskellige kodelinier/filer gør,
men det må være http://www.lotte-m.dk/phpgb/guestbooksignwrite.txt
der indsætter datoen i databasen.

Jeg har lagt alle filerne i txt-version på http://www.lotte-m.dk/phpgb/
--