Frames og søgemaskiner
Fra : philip.meisner

Dato : 26-02-05 16:52

Kære NG,

som vi alle ved, er det et problem med frames og søgemaskiner, da
søgemaskinerne linker direkte til undersiderne.

Jeg føler mig ret overbevist om at det må kunne omgås. Således at
når nogen linker til ens side, så kan en stump kode på siden
automatisk detektere om den vises som en del af framesettet.

Jeg mener jeg har set det på et tidspunkt, men jeg har ikke
kunnet finde nogen der havde svaret Men måske er der held
herinde?

Jeg er klar over at frames ikke er den optimale løsning, men i
dette tilfælde er det brugerens ønske at benytte frames.

Håber en af jer har svaret - (da jeg ikke normalt befinder mig
herinde, håber jeg at en klog mand vil sende mig svaret til mig
pr. e-mail også.)

MVH Philip Meisner

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-02-05 17:21

philip.meisner wrote:
> [...]
> når nogen linker til ens side, så kan en stump kode på siden
> automatisk detektere om den vises som en del af framesettet.
<klip

http://www.html.dk/artikler/00019/

Det kræver javascript for at fungere efter hensigten.

Jeg har sat fut til dk.edb.internet.webdesign.clientside

Fra : philip.meisner

Dato : 26-02-05 21:29

Tak for det Sune. Det ser lige ud til at være det jeg skal have fat i.
Tak for hjælpen

Fra : Poul Freeman

Dato : 27-02-05 15:39

Jeg vil anbefale denne løsning: