Beatles russisk cover
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-05 16:30

Hvilke(t) album er det, som jeg har ?
http://beatles.klattrup.dk/

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-02-05 16:34

Ivan V. Klattrup skrev:
> Hvilke(t) album er det, som jeg har ?
> http://beatles.klattrup.dk/

Sgt. Peppers lonely hearts club band

og

Revolver

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-05 16:46

Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Sgt. Peppers lonely hearts club band
> Revolver

Jeg takker for svaret, det er lidt svært at finde ud af, når man ikke
selv er en Beatles kender.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-02-05 17:29

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg takker for svaret, det er lidt svært at finde ud af, når
> man ikke selv er en Beatles kender.

Selv tak.

Det er hyggeligt at man for en gangs skyld kan glæde sig over
at være så gammel, at man bare kan "skyde fra hoften", når
der kommer sådan et spørgsmål til et par klassikere i pop/rock-
historien.

Da Sgt. Peppers ... kom i 1967, stod Verden stille et par timer,
mens vi fordøjede chokket.

Det gentog sig den eftermiddag i 1968, hvor "det hvide
dobbeltalbum" udkom og blev præsenteret i radioen.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-02-05 13:02

Ivan V. Klattrup skrev:
> [...]

Egentlig er det utroligt at russerne har fået lov til at re-designe
coveret i den grad. Fx teksten på trommen midt i billedet. Kan
man se, hvad der står på dukken i højre side af billedet? Eller
det vi ser her, hele billedet?

Der skulle gerne stå noget med "welcome ... the Rolling Stones".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-02-05 13:43

Herluf Holdt, 3140 skrev:
> man se, hvad der står på dukken i højre side af billedet?

Ja

>Eller det vi ser her, hele billedet?

Nej, bare min scanner der ikke er stor nok :)

> Der skulle gerne stå noget med "welcome ... the Rolling Stones".

Det gør der måske også, men så er det på russisk
http://beatles.klattrup.dk/den_der.jpg

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 00:43

> Egentlig er det utroligt at russerne har fået lov til at re-designe
> coveret i den grad.

"Fået lov" ;) Det her er vist piratplader, hvor russerne gør en dyd ud af
sjove ændringer af de originale cover, men her er de trods alt rimelig
loyale. En sjov detalje er i øvrigt, at sangtitlerne ikke bare er skrevet
med kyrilliske bogstaver, men oversat til russisk (kan jeg se med mine
minimale russiskkundskaber fra gymnasiet).

Mvh. Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk