Hjælp til tydning Rødovre
Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 26-02-05 14:41

Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde denne dåb

dk.binaer.historie

Rødovre KB Karen Marie 21 nov 1827

mvh
Lars

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 26-02-05 16:14

Lars Foller Larsen wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde denne dåb

> Lars

Uha. . . kun et hjælpeløst gæt.

K. . . Nielsen og Margrethe Nielsdatter, indsidder paa Islemark

Bod . . ?? N. ..ding og Stine Mortensdatter, tjenende på K . . .gaard ??
Huusmand Ole Frederik . . .?? og . . [ Det' ski for svært] . . .
Andersen, Johan Svendsen . . alle af Islemark.

Mange gange kan det hjælpe hvis man læser videre i KB, og derved lærer
præstens/degnens kragetær, samt gårdene og husene på egnen at kende.

Knæk og bræk med den.
Flemming Svendsen.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 27-02-05 09:28

"Flemming Svendsen" <zeus2SLET@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Huusmand Ole Frederik . . .?? og . . [ Det' ski for svært] . . . Andersen,

Jeg tror faderens fornavn er Rasmus.
Fadderen Johan Svendsen hedder måske snarere Knudsen til efternavn og er
vist Karetmagersvend?
Jeg er enig med Flemming i, at det er noget vanskeligt krims krams.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Fra : Baertel

Dato : 27-02-05 15:05

Du får lige min udlægning af teksten:
1827 d 21 Novbr. - Karen Marie - 1828 den 24 Febr. - Købmd. Nielsen og
Margrethe Nielsdatter, indsidder på Islemark - Cestedes? Moder og Stine
Mortensdatter, tjenende på Islegaard. Grdmand Ole Frederiksen, B_? Andersen,
Johan Pedersen, alle af Islemark.

Cestedes? Moder er brugt længere nede. Jeg kan ikke gætte hvad det første
ord skal være.

Mvh
baertel

Fra : Lars Foller Larsen

Dato : 27-02-05 22:43

Hej Tak for god hjælp

jeg tror det bliver til
1827 d 21 Novbr. - Karen Marie - 1828 den 24 Febr. - Rasmus Nielsen og
Margrethe Nielsdatter, indsidder på Islemark - barnets Moder og Stine
Mortensdatter, tjenende på Islegaard. huusmand Ole Frederiksen[FT-1834],
Biørn[?] Andersen,
og Karetmagersvend Johan Knudsen, alle af Islemark.

mvh
Lars