Pris på kastration
Fra : Susanne

Dato : 26-02-05 10:29

Kære læsere i denne nyhedsgruppe

Jeg har en veninde i Sverige som skal have sin hanhund kastreret. Hun
overvejer at få det gjort i DK.

Er der nogen af jer som sådan ca. kan fortælle hvad man skal give for en
kastration i DK?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Susanne

Fra : Jytte B

Dato : 26-02-05 10:37

"Susanne" <skrivikketilmigprivat@mensvarmigigruppen.com> skrev i en
meddelelse news:42204165$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> overvejer at få det gjort i DK.
>
> Er der nogen af jer som sådan ca. kan fortælle hvad man skal give for en

Hos min dyrlæge koster det 1748,00 kr

Hilsen
Jytte

Fra : Susanne

Dato : 26-02-05 11:27

> Hos min dyrlæge koster det 1748,00 kr
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte

Tak for dit svar. Det vil jeg give videre

Mvh
Susanne

Fra : Jørgen

Dato : 26-02-05 11:07

Fra : Susanne

Dato : 26-02-05 11:29

"Jørgen" <js0@c.dk> skrev i en meddelelse
> Snak med en landmand, han er vant til at kasterer griserne Susanne skrev:

Tak for tippet, men jeg er nu ganske sikker på at min veninde vil foretrække
at få det gjort hos en dyrlæge

Mvh
Susanne

Fra : Jørgen

Dato : 26-02-05 12:39

Susanne skrev:

> Tak for tippet, men jeg er nu ganske sikker på at min veninde vil foretrække
> at få det gjort hos en dyrlæge
>
> Mvh
> Susanne

Ja det kan jeg godt forstå

Jørgen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-02-05 11:10

> [...]
> Kære læsere i denne nyhedsgruppe
>
> Jeg har en veninde i Sverige som skal have sin hanhund kastreret. Hun

Priserne svinger meget, men det er jo ikke bare prisen for kastrationen hun
skal gi', for hun skal også ha' alle vaccinationer, papir på at Rabies er
funktionel osv. samt ormekur der er mindre end 10 dage gammel inden indrejse
til Sverige så det er en pæn slat oveni økonomisk!

Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005
NORDJV03 DJGCH Starworkers Double Trouble / Starworkers Event of the Year
http://www.geocities.com/cherrycdk/index.html

Fra : Susanne

Dato : 26-02-05 11:32

> [...]
> Flatcoat Litter planned Summer 2005
> NORDJV03 DJGCH Starworkers Double Trouble / Starworkers Event of the Year

Hej Rinnie

Tak for dit svar. Du har selvfølgelig en god pointe, men ved du om disse
regler om indrejse til S også gælder når hunden er svensk (bor og
registreret i S)?

Mvh
Susanne

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-02-05 15:17

"Susanne" <skrivikketilmigprivat@mensvarmigigruppen.com> skrev i en
meddelelse news:4220502d$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hej Rinnie
>
> Tak for dit svar. Du har selvfølgelig en god pointe, men ved du om disse
> regler om indrejse til S også gælder når hunden er svensk (bor og
> registreret i S)?

Det gør de desværre, så der er ingen vej uden om. Hun skal ligeledes ha'
ormekuren ved dyrlægen og dyrlægen skal så skrive dato og klokkeslet for
hvornår ormekuren er givet. Rabies... Den skal gives i god tid. Fra rabies
er givet til hun kan få indsendt blodprøve og få den testet for antistoffer
skal der gå 1 mdr. inden resultatet på testen så foreligger går der jo også
noget tid.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-03-05 05:08

> [...]
>
> Tak for dit svar. Du har selvfølgelig en god pointe, men ved du om disse
> regler om indrejse til S også gælder når hunden er svensk (bor og

Hej Susanne

Det lyder voldsomt, men da hunden jo sikkert har fået alle relevante
vaccinationer ( Som vist er lovbefalede i Sverige ) så ser jeg ingen
problemer. Hunden skal ikke søge indrejse tilladelse, for at komme hjem.
Skulle ormekuren være et problem ( Hvad jeg dog nægter at tro ) så kan
dyrlægen som udfører indgrebet, jo bare give den ormekuren ved samme
lejlighed. Men for en sikkerheds skyld, så få hende til at forhøre sig, hos
hundens normale dyrlæge.

M.V.H.....Benny..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-03-05 07:48

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder voldsomt, men da hunden jo sikkert har fået alle relevante
> vaccinationer ( Som vist er lovbefalede i Sverige ) så ser jeg ingen
> problemer. Hunden skal ikke søge indrejse tilladelse, for at komme hjem.

Det skal Danske hunde heller ikke. Det er blevet afskaffet!
-Men man slipper ikke for den test der tjekker om hunden danner antistoffer
nok imod Rabies!

> [...]
> dyrlægen som udfører indgrebet, jo bare give den ormekuren ved samme
> lejlighed. Men for en sikkerheds skyld, så få hende til at forhøre sig,

Bliver du stoppet ved broen bliver det et problem hvis den ikke har
ormekuren. Den skal være mindst 24 timer gammel og højest 10 dage gammel.
Det ville være surt for ejeren at køre til broen, løbe risikoen, blive
busted og ta' de konsekventer der er ved det (ved ikke hvilken da jeg ikk
vil løbe den risiko!) eller skulle tilbage og ha' ormekur og så vente 24
timer i Danmark før de må rejse hjem! Det er nemlig ikke bare dato dyrlægen
skal skrive i passet, -det er dato og klokkeslæt!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-03-05 08:35

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MvH.
> Rinnie Ilsøe
> Starworkers Event of the Year, Starworkers Feeling Groove & Lijynis

Det lyder helt absurd... Så det må være på sin plads, at spørge
Christiansborg, hvorfor det så skulle fjernes fra håndkøbs udsalget, når det
misbruges så totalt, lige på den anden side.

M.V.H.....Benny..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-03-05 17:50

> Det lyder helt absurd... Så det må være på sin plads, at spørge
> Christiansborg, hvorfor det så skulle fjernes fra håndkøbs udsalget, når
det
> misbruges så totalt, lige på den anden side.

Ja, jeg synes også det er forrykt!
Du kan så vidt jeg husker købe det i håndkøb lige på den anden side af
broen, men udlempen er så at man ikke får stemplet i passet for at der er
givet ormekur der-og-der klokken det-og-det.
Vi var i Sverige i December og igen i Februar med den ene af hundene hvor
hun jo skulle ha' sine obligatoriske ormekure inden afrejse og man føler sig
lidt dum og taget ved næsen når man tropper op ved dyrlægen kun for en
ormekur og et stempel!

....men sådan er det desværre! Om det så er Danmark eller Sverige der er på
afveje med brugen af ormekur er der jo forskellige meninger om.

Personligt mener jeg at Sverige er på afveje med deres over-forbrug. De skal
bare afskaffe den obligatoriske ormekur! Færdig!!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-03-05 13:27

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

Ja den bør ske, en gang om året.... Er der mistanke om orm, så kan man give
en ekstra gang... Det burde være nok.
Selv da jeg havde 70 papegøjer i voliererne, blev der aldrig givet mere end
2 gange årligt. Men de var så til gengæld også obligatoriske.
Jeg ved ikke hvorfor nogle landmænds overforbrug skulle overføres til vores
kæledyr. Men det er vel det samme, som blærerøvs afgiften på varevogne.
Den blev indført, for at dæmme op for disse helt vildt dyre biler, som så
kunne købes billigt, på gule plader.... Helt ærligt, jeg lå flad af grin, da
jeg så en Porche..... På gule plader.... Det næste bliver vel en Skoda 105
på grænseplader )))))))))))))))...

M.V.H.....Benny..

Fra : Maria

Dato : 28-02-05 12:04

Hej Susanne.

Jeg fik min hanhund kastereret i torsdags d. 24/02-05.
Jeg skal hos min dyrlæge betale 1310,07 kr.

--
Maria

Fra : Pwh

Dato : 28-02-05 12:44

Maria wrote:
> Jeg fik min hanhund kastereret i torsdags d. 24/02-05.
> Jeg skal hos min dyrlæge betale 1310,07 kr.

Nå så fik du gjort det alligevel, husk at der kan gå
en mnds tid før du mærker nogen effekt.

/Jens

Fra : Maria

Dato : 04-03-05 16:17

Hej Jens.

Min hund har kun tisset indenfor den torsdag efter vi hentede ham, men jeg
tror det var fordi han ikke kunne mærke hvornår han skulle tisse, for han
var kun lige vågnet da vi hentede ham, og han kunne ikke stå på sine ben
eller noget.

Men ellers har han det fint nu, og skal i kommende uge ud at have fjernet
stingene. Og der har indtil nu ikke været nogen problemer med han tisser
indenfor.

God weekend.

--
Maria

Fra : Pwh

Dato : 04-03-05 18:06

> [...]
>
> Men ellers har han det fint nu, og skal i kommende uge ud at have
> fjernet stingene. Og der har indtil nu ikke været nogen problemer med

Hej Maria

Det lyder da rigtigt godt.
Held og lykke med det, og god bedring til hunden
God weekend til dig også.

/Jens