/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Undgå "dobbelt" tvunget linieskift
Fra : Søren


Dato : 26-02-05 01:46

Haves:

"Barndommen

Henrik er vokset op i et Luthersk Missionsk hjem, hvor troen på Gud"

Ved hjælp af dette:

<p><b>Barndommen</b></p>
<p>Henrik er vokset op i et Luthersk Missionsk hjem, hvor troen på
Gud
var det faste holdepunkt i familien. </p>


Ønskes:

"Barndommen
Henrik er vokset op i et Luthersk Missionsk hjem, hvor troen på Gud"


dvs. uden dobbelt tvunget linieskift.

Hvordan gør jeg?

Søren



 
 
Allan Vebel (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 26-02-05 03:06

Søren <mail@sorennellemann.dk> skrev:

> Hvordan gør jeg?

<h1 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h1>
<p style="margin-top:0">Henrik er vokset op i et Luthersk
Missionsk hjem, hvor troen på Gud var det faste holdepunkt i
familien.</p>

Du kan også bruge h2, h3 og så videre - og så lægge style
på dem.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



TL (26-02-2005)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 26-02-05 09:55

> <h1 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h1>

Du fik lige et semikolon for meget efter 0, skal vist være:

<h1 style="margin-bottom:0">Barndommen</h1>

TL
- - -
www.lindkold.dk






Søren (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 26-02-05 10:44

Super! - tak begge to

"TL" <lindkoldFJERN@MIGcity.dk> skrev i en meddelelse
news:cvpdg7$qgt$1@news.cybercity.dk...
> > <h1 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h1>
>
> Du fik lige et semikolon for meget efter 0, skal vist være:
>
> <h1 style="margin-bottom:0">Barndommen</h1>
>
> TL
> - - -
> www.lindkold.dk
>
>
>
>
>



Søren (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 26-02-05 10:51

hmm....

Det så rigtigt ud i Dreamweaver, men ikke i browseren

Her er hvad jeg har skrevet:

<h4 style="margin-bottom:0">Barndommen</h4>
<p style="margin-top:0"><p align="justify">tekst bla bla </p>

Er det <p align="justify"> der skaber problemer?

Søren



Peter Farsinsen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 26-02-05 11:07

Søren wrote:

> Det så rigtigt ud i Dreamweaver, men ikke i browseren

WYSIWYG - bah!

> <h4 style="margin-bottom:0">Barndommen</h4>
> <p style="margin-top:0"><p align="justify">tekst bla bla </p>
>
> Er det <p align="justify"> der skaber problemer?

Ja, du har jo to opening tags lige efter hinanden og om p'er kan nestes
ved jer faktisk ikke - det tror jeg ikke.

Anyway, prøv med:

<h4 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h4>
<p style="margin-top:0; text-align: justify;">tekst bla bla </p>

Desuden holder jeg på semikolon efter en style ;)

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

TL (26-02-2005)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 26-02-05 12:09

>
> <h4 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h4>
> <p style="margin-top:0; text-align: justify;">tekst bla bla </p>
>
> Desuden holder jeg på semikolon efter en style ;)
>
> --
> Peter Farsinsen
> peter at farsinsen dot dk


Som separation er det jo også godt nok, virker bare lidt som overflødigt
fyld når der kun er en style, eks:

<h1 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h1>

men det er selvfølgelig bedre at være konsekvent og huske det, end det
modsatte.

TL
- - -

www.lindkold.dk





Erik Ginnerskov (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 26-02-05 16:49

TL wrote:
>> <h1 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h1>
>
> Du fik lige et semikolon for meget efter 0, skal vist være:
>
> <h1 style="margin-bottom:0">Barndommen</h1>

Begge dele er lige gyldige / valide.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 26-02-05 23:33

Peter Farsinsen skrev:

> Ja, du har jo to opening tags lige efter hinanden og om p'er
> kan nestes ved jer faktisk ikke - det tror jeg ikke.

Du har ret - p-elementer må ikke indeholde andre p-elementer (p er
et blok-element der kun må indeholde inline-indhold).

Se evt. siden her: <http://gyros.dk/usenet/html/blokinline.shtml>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Peter Farsinsen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 27-02-05 02:06

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Du har ret - p-elementer må ikke indeholde andre p-elementer (p er
> et blok-element der kun må indeholde inline-indhold).

Jeg tjekkede det godt nok i specifikationen, men nåede aldrig til at
skrive det her.

> Se evt. siden her: <http://gyros.dk/usenet/html/blokinline.shtml>.

Det var da en fantastisk samling skrammel du har fået samlet sammen der.
Du blev i hvert fald små 100 hits rigere og jeg opdagede både <fieldset>
og <legend> - ikke dårligt på en søndag!

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Søren (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 27-02-05 09:07


> Peter Farsinsen skrev:
>
> > Ja, du har jo to opening tags lige efter hinanden og om p'er
> > kan nestes ved jer faktisk ikke - det tror jeg ikke.
>
> Du har ret - p-elementer må ikke indeholde andre p-elementer (p er
> et blok-element der kun må indeholde inline-indhold).
>
> Se evt. siden her: <http://gyros.dk/usenet/html/blokinline.shtml>.

Da jeg er ny i html er det lidt svært at overskue vejledningen, men skal jeg
forstå det sådan at kombinationen med at både at undgå tvunget dobbelt
linieskift og at lave lige venstre/højre margin ikke kan lade sig gøre? Det
er enten eller?

Eller kan man omgå det på en eller anden måde?

Søren



Søren (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 27-02-05 12:03

> Da jeg er ny i html er det lidt svært at overskue vejledningen, men skal
jeg
> forstå det sådan at kombinationen med at både at undgå tvunget dobbelt
> linieskift og at lave lige venstre/højre margin ikke kan lade sig gøre?
Det
> er enten eller?
>
> Eller kan man omgå det på en eller anden måde?

Peter Farsinsen:
> Anyway, prøv med:
>
> <h4 style="margin-bottom:0;">Barndommen</h4>
> <p style="margin-top:0; text-align: justify;">tekst bla bla </p>
>
> Desuden holder jeg på semikolon efter en style ;)


havde lige overset det råd; det virkede.

Søren



Jens Gyldenkærne Cla~ (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-02-05 22:51

Søren skrev:

> Da jeg er ny i html er det lidt svært at overskue
> vejledningen,

Fair nok - siden er ikke lavet med begyndere som målgruppe.

> men skal jeg forstå det sådan at kombinationen
> med at både at undgå tvunget dobbelt linieskift og at lave
> lige venstre/højre margin ikke kan lade sig gøre?

Nej, slet ikke.

Du kan sagtens opnå det du ønsker ved at putte den rigtige css på
et p-element.

Det jeg skrev var at man ikke må lægge et p-element inden i et
andet p-element: <p><p>Dette er ikke tilladt</p></p>
<p>Dette er derimod</p><p>- helt i orden</p>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens Gyldenkærne Cla~ (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-02-05 22:55

Peter Farsinsen skrev:

> Det var da en fantastisk samling skrammel du har fået samlet
> sammen der.

LOL, det er nok en meget passende betegnelse. Jeg forventer ikke at
der er andre end mig selv der kan finde hoved og hale i siderne,
men enkeltvis kan de være udmærkede til at illustrere en given
problemstilling.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste