Vigtigt haster
Fra : Lady

Dato : 25-02-05 23:45

Har i dag fået øretatoveret og kastreret mine 2 små djævle. Det gik fint,
indtil jeg skulle udfylde papirene til Inges Kattehjem vedrørende
tatoveringerne.
På kortet skal man skrive kattens farve, og der har jeg altså et problem.
Kan nogen hjælpe mig hurtigt med at oplyse hvilken farve Hockey og Puck har.
Dyrlægen var også lidt lost, da hun ikke kender så meget til Maine Coon
farver - sagde hun.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Ladycatwom&picnumber=7226

På forhånd tak.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 26-02-05 00:21

hej
Sådan lidt på afstand, ligner det Sort blotched tabby med hvidt.
Hilsen Lisbet

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-02-05 12:44

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote in message
> [...]
> har.
> Dyrlægen var også lidt lost, da hun ikke kender så meget til Maine Coon

synes de ser blå ud.
Hilsen Nina

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 13:30

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
har.
> Dyrlægen var også lidt lost, da hun ikke kender så meget til Maine Coon

Smukke katte

Da vores 4 katte blev øremærket, skrev jeg den samme farve til Inges
Kattehjem, som dyrlægen havde skrevet på kortene jeg fik med hjem.
Vi har 3 katte, der ifølge gruppen her er sort makreltabby uden hvidt og en
med hvidt. Der er dog utrolig forskel på kattene, da den ene er grå / hvid i
mine øjne og de to andre er lidt ligesom dine, bare med striber og uden
hvidt.
Dyrlægen kaldte dem brunstribet, så det har jeg også gjort. Den grå / hvide
har jeg kaldt grå / hvid.
Vores sidste kat er sort / hvid, så det er heldigvis nemt.

Det er jo ikke alle mennesker, der kender den korrekte farvebetegnelse, hvis
katten skulle smutte væk og der kan åbenbart være en kæmpeforskel på katte,
der betegnes med samme farve i fagsproget.
Dine vil jeg nok kalde (sort)broget m. hvidt eller noget i den retning, så
vil de fleste vel kunne forstå, hvad der menes, hvis de engang skulle smutte
hjemmefra.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: