Forskel på placering af DIV IE - Mozilla
Fra : Nederbasse

Dato : 25-02-05 15:50

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordor der er forskel på placeringen af
2 DIV når de ses i IE og Mozilla
Linkboxen til venstre er hopper ned når siden ses i Mozilla men ikke i IE

HTML og css er valideret

Link www.neder.dk/ny/index.htm

stylesheet:
..banner {
background-color: #ffffff;
position: absolute;
top: 8px;
left: 8px;
width: 800px;
height: 100px;
border-style : solid;
border-width : 1px;
}

#linkbox{
background-color: white;
position: absolute;
top: 150px;
left: 0px;
width: 180px;
height: 400px;
}

..indhold {
background-color: white;
position: absolute;
top: 150px;
left: 202px;
width: 598px;
height: 500px;
overflow : auto;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
}

#linkbox ul {
margin-left: 8px;
padding-left: 0px;
list-style-type: none;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
}

#linkbox a
{
display: block;
padding: 3px;
width: 160px;
background-color: #036;
border-bottom: 1px solid #eee;
}

#linkbox a:link, #linkbox a:visited
{
color: #EEE;
text-decoration: none;
}

#linkbox a:hover
{
background-color: #369;
color: #fff;
}

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-05 16:25

Nederbasse skrev:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordor der er forskel på placeringen af
> 2 DIV når de ses i IE og Mozilla

Sandsynligvis fordi din doctype-erklæring sætter browserne i quirksmode.

Prøv at ændre til nedenstående og se om det ændrer på forskellen:

   <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Se mere på siden her <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nederbasse

Dato : 25-02-05 16:55

> [...]
>
> Prøv at ændre til nedenstående og se om det ændrer på forskellen:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

Desværre det hjalp ikke men jeg har fundet ud af man kan bruges float til
div position i stylesheet

Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-02-05 03:32

Nederbasse <nederbasseFJERN@gmail.com> skrev:

> Desværre det hjalp ikke men jeg har fundet ud af man
> kan bruges float til div position i stylesheet

Du kan også anvende metoden beskrevet på
http://html-faq.dk/2003.asp

I øvrigt er dit banner alt for bredt - det kan ikke engang være
på en 800x600-side.

Tænk også på udskrivning af siden - her mister brugeren noget
af teksten!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk