Gardin
Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 13:22

Hej med jer.

Jeg har brug for en kode til et gardin, når jeg forlader en side; dvs. at
billedet/siden skal flyde lige så langsomt væk - det kunne også være en
kode, til når jeg går _ind_ på en side.

Nogen, som kan hjælpe? Jeg synes ikke, jeg kan finde en på nettet.

Tusind tak på forhånd.

Venlig hilsen

Marlene

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 25-02-05 13:39

Marlene wrote:
> [...]
> kode, til når jeg går _ind_ på en side.
>
> Nogen, som kan hjælpe? Jeg synes ikke, jeg kan finde en på nettet.

Eh, jeg vil råde deg til å lese denne artikkel før
du bestemmer deg for dette:
http://www.webpagesthatsuck.com/dontconfusewebdesignwithsex.html

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.no.net/ingernet/

Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 15:56

"Inger Helene Falch-Jacobsen" <Inger@neseblod.invalid> skrev i en meddelelse

at

> Eh, jeg vil råde deg til å lese denne artikkel før
> du bestemmer deg for dette:
> http://www.webpagesthatsuck.com/dontconfusewebdesignwithsex.html

Tak - den vil jeg kigge på!

Mvh. Marlene.

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-02-05 14:30

Marlene wrote:
> [...]
>
> Jeg har brug for en kode til et gardin, når jeg forlader en side; dvs. at
> billedet/siden skal flyde lige så langsomt væk - det kunne også være en

Du skal nok over i flash for at lave noget der virker. Husk også, at
siden skal virke / kunne ses uden flash.

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 15:55

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

at

> Du skal nok over i flash for at lave noget der virker.

Tror du, det er nødvendigt?

Husk også, at
> siden skal virke / kunne ses uden flash.

Yes - tak.

Mvh. Marlene.

Fra : Mainemarks Møller

Dato : 25-02-05 15:38

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for en kode til et gardin, når jeg forlader en side; dvs. at
> billedet/siden skal flyde lige så langsomt væk - det kunne også være en
<snip>
Er det sådan noget som jeg har set på www.cardow.dk
Jeg ved at det er noget javascript, som er fundet på nettet, some where!
~M.Møller

Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 15:55

"Mainemarks Møller" <mainemarks@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det sådan noget som jeg har set på www.cardow.dk
> Jeg ved at det er noget javascript, som er fundet på nettet, some where!

Ja, det er præcist sådan!

Mvh. Marlene.

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 16:25

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Ja, det er præcist sådan!

Det virker heldigvis ikke i min FireFox

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-05 16:30

Mainemarks Møller skrev:

> Er det sådan noget som jeg har set på www.cardow.dk
> Jeg ved at det er noget javascript, som er fundet på nettet, some where!

Det er ikke javascript, men MS-opfindelsen "Page Transitions" der er i
effekt på den side. Hvis man absolut vil lave den slags overgange, er
det letteste givetvis at bruge Page Transitions - men man skal være
opmærksom på et par ting:

- Det virker kun i IE (dog formentlig også i IE-baserede browsere som
Avant)

- Selv i IE kan det slås fra

- En del hader brugen af overgange og anser det for at være ca. lige så
irriterende som uønskede pop op-vinduer, baggrundsmusik og flyvende
reklamer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 18:04

> Mainemarks Møller skrev:

Snip
> - En del hader brugen af overgange og anser det for at være ca. lige så
> irriterende som uønskede pop op-vinduer, baggrundsmusik og flyvende
> reklamer.

Hvordan kan det være? Jeg synes, det ser godt ud - men nu er jeg også helt
vildt med flash! Jeg synes, det er flot med forskellige effekter - så længe
det ikke virker for poppet.

Mvh. Marlene.

Fra : Leonard

Dato : 25-02-05 18:18

"Marlene" <m-muxoll@jubii.dk> wrote:

>Hvordan kan det være?

Har du læst det link Inger Helene gav dig?
- der har du svaret.

Det forstyrrer formålet med web, at finde information hurtigt og nemt.

Men det kommer anpå hvilken slags hjemmeside du er ved at skrive kode
til, for er det en side der skal informere, så skal den være fri for
gejl, mens en side der skal underholde jo skal underholde IMHO.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Marlene

Dato : 25-02-05 19:22

> Har du læst det link Inger Helene gav dig?
> - der har du svaret.

Har ikke fået læst det endnu.

> Det forstyrrer formålet med web, at finde information hurtigt og nemt.

Ja, havde lidt på fornemmelsen, at det var sådan noget

> Men det kommer anpå hvilken slags hjemmeside du er ved at skrive kode
> til, for er det en side der skal informere, så skal den være fri for
> gejl, mens en side der skal underholde jo skal underholde IMHO.

Ja, helt enig.

Mvh. Marlene.