Vi er kede
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 24-02-05 20:29

Har lige fået aflivet min kanin idag. Det blev kun 3 år men den havde en
stor byld som skulle opereres væk og dyrlægen kunne ikke give garanti for at
det ville hjælpe. Så jeg tog valget og fik den aflivet.
En ting er at jeg er ked af det (kaninen stod i køkkenet) men at kattene
ville blive så kede er mere end jeg begriber. Cheeta ligger ude på pladsen
hvor buret plejer at stå og vil slet ikke snakke med mig og Teddy går og
piber og er meget kontaktsøgende. Tænk at de kan blive SÅ påvirkede af det.
De kan selvfølgelig også mærke at jeg er ked men jeg begriber slet ikke
deres opførsel.

Linda

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 24-02-05 21:22

> [...]
> De kan selvfølgelig også mærke at jeg er ked men jeg begriber slet ikke

Hej Linda,

Det var da synd for både dig, kaninen og misserne. Jeg synes, at der er
kommet en del triste indlæg på NG'en i dag

Jeg er også sikker på, at dyr kan savne og blive ked af det, når en ven
(mennesker eller dyr, forsvinder). Jeg har for nogle år siden haft to
katte, som var meget glade for hinanden. Da den ene tog til Regnbuebroen
blev den efterladte også meget ked af det. Den gik og kiggede meget
efter ham. Det kunne jo ikke passe, at han ikke kom hjem igen? Hun lagde
sig også i den første tid tit ud i kattebakken. Det havde hun ellers
aldrig brugt. Jeg tror, at det var fordi der lugtede meget af den
savnede mis i bakken. Det var rigtig trist at se på

Jeg håber at I alle snart får det bedre.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JytteJ

Dato : 24-02-05 22:19

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:421e2ae2$0$23089$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> piber og er meget kontaktsøgende. Tænk at de kan blive SÅ påvirkede af
> det. De kan selvfølgelig også mærke at jeg er ked men jeg begriber slet

Det er min erfaring at katte (ihvertfald min) er utroligt sensitive, der
skal intet til før de mærker eller fornemmer ens humør eller stemning og
reagerer derefter. Så jeg tror at dine katte simpelthen kan mærke dit humør,
samt at kaninen ikke er der mere, det er nok til at de opfører sig "sjovt"

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 24-02-05 22:43

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> De kan selvfølgelig også mærke at jeg er ked men jeg begriber slet ikke

Når man har knyttet sig til et kæledyr, er det en god ven,man siger
farvel til.

Kattenes opførsel kan godt have rigtigt meget at gøre med, at de kan
mærke, at du er ked af det.

De ved næppe, at kaninen er død, kan kun registrere, at den ikke er der,
men ved ikke, at den ikke kommer tilbage.

vh
Bjarne

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-02-05 09:45

Nu er det blevet søndag og kattene er stadig lidt mærket af kaninens
forsvinden. Det er mest Cheeta jeg kan mærke det på. Hun ligger stadig ude
på bordet hvor buret plejer at stå. Teddy kan man ikke mærke det på.
Men tænk at man kan savne en kanin så meget. Den stod jo bare i buret og jeg
havde ikke den samme kontakt til den som jeg har til kattene. Men man kan
åbenbart knytte sig til de dyr om det så er hund, kat, kanin eller fugl.

Linda

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-02-05 18:08

> [...]
> åbenbart knytte sig til de dyr om det så er hund, kat, kanin eller fugl.

Sådan et kært lille levende væsen kan man knytte sig meget til som en
rigtigt god ven, og det er vist nok noget med ægte kærlighed, selvom det
ikke er alle, der forstår det lige godt, og nogle mennesker betragter
kæledyr som ting.

Vi savner stadig vores Fie-kat,selvom det er 5 år siden hun døde, og
kaninerne Ninus og Jokke.

Bjarne