Indsæt billeder i BK 6??
Fra : Mr Mox

Dato : 24-02-05 15:49

Jeg anvender BK6 og kan nemt indsætte fotos af gamle aner i programmet.
Men igår fandt jeg et link på Google hvor "ejeren" på sin hjemmeside har
lavet et link/indlæg (?) med 2
gamle malerier af et ægtepar, en præst med navnet Berthel Henriksen Thaulow
og hustru.

Desværre var jeg i Google efter noget helt andet, og nu, nogen dage senere
kan jeg ikke finde omtalte hjemmeside igen.

Ægteparret var vistnok i GIF-format da jeg fik fat i dem, og jeg var i stand
til at lave dem om til JFG filer i mit billedprogram, ACDSee. Jeg fik delt
opslaget så jeg kunne sætte et billede af hver person ind i BK.

Men der var også et andet "link"/"indlæg" hvor man viste slægtsvåbnet af den
familie, og det KAN
jeg ikke få sat ind i BK. Jeg har markeret det og sat det ind i Words men
derfra kan jeg ikke "gemme" det i et format BK vil bruge????? I Words
bliver det jo til et "DOC" og det kan jeg ikke se i billedprogrammet, og
derfor ikke konvertere fra DOC til JPG. Hva' gør man så????

Hvis ejeren af hjemmesiden skulle se dette vil jeg gerne bede om hjælp, på
forhånd Tak.
mvh Jens Gibe

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-02-05 16:16

Mr Mox wrote:

> [...]
>

> Hvis ejeren af hjemmesiden skulle se dette vil jeg gerne bede om hjælp, på

**************'
http://www.familieindex.dk/familie/com00108.htm Et spor??
Flemming

Fra : Brothers Keeper

Dato : 24-02-05 16:28

Er det denne side:
http://sodemann.dk/genealogy/ancestors/f1078.html

Bedste hilsener fra

Chris Gade Oxholm Sørensen

www.brotherskeeper.dk

Fra : Peter K. Hansen

Dato : 24-02-05 23:26

Mr Mox wrote:
> [...]
> bruge????? I Words bliver det jo til et "DOC" og det kan jeg ikke
> se i billedprogrammet, og derfor ikke konvertere fra DOC til JPG.

Hej Jens,

Kan du ikke markere og kopiere det i words og så åbne paint eller noget
der ligner og sæt ind, hvis du da har det program, derfra kan du gemme
som gif eller jpeg. Håber det kan være til hjælp.

Hilsen
Peter

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 25-02-05 09:17

> [...]
> bliver det jo til et "DOC" og det kan jeg ikke se i billedprogrammet, og
> derfor ikke konvertere fra DOC til JPG. Hva' gør man så????

Hvis du på hjemmesiden peger med musen på billedet, højreklikker på billedet
og vælger menupunkt "Gem billede som..."
så kan du gemme billedet alene. Hvis billedet så er lagt op i et format, der
ikke er så godt, er du nødt til at have et
billederedigeringsprogram, der kan konvertere billedet til noget du kan
bruge, f.eks. JPG.

Paint Shop Pro er f.eks. et udemærket program og ikke særlig dyrt.

Med venlig hilsen
Martin Bjarklev

Fra : Peter K. Hansen

Dato : 25-02-05 14:50

Martin Bjarklev wrote:
> "Mr Mox" <mbx04941@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Paint Shop Pro er f.eks. et udemærket program og ikke særlig dyrt.
>
> Med venlig hilsen
> Martin Bjarklev

Eller Irfan som er freeware (GRATIS) og udmærket.

http://www.tucows.com/preview/194967.html

MVH
Peter

Fra : Mr Mox

Dato : 26-02-05 23:23

Jeg har et ellers udmærket billedbehandlingsprogram, men denne nød kan jeg
ikke knække!!! Når jeg som du skriver i dit svar, dobbeltklikker og gemmer
som er billedet i GIF, hvis jeg i ACDSee laver det om til JPG ser jeg kun en
sort baggrund og intet andet?????
Hilsen Jens Gibe

PS hvor meget burde jeg have slettet af det nedenstående ???

Fra : børge askholm

Dato : 27-02-05 11:38

Mr Mox skrev:

> PS hvor meget burde jeg have slettet af det nedenstående ???

Primært er det vist bedst at citere før man selv begynder at udfolde
sine uforgribelige meninger. Det er folk i nogen grupper det med det
samme kasserer hvis det citerede står efter som i dit forrige indlæg.

Som hovedregel gælder det at du (man) kun skal medtage det aller
nødvendigste og slette resten. Det er det jeg her prøvet på her

Børge

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-02-05 12:49

"Mr Mox" <mbx04941@nrdc.dk> skrev:
26 Feb 2005 23:23:13 +0100 i dk.videnskab.historie.genealogi

>PS hvor meget burde jeg have slettet af det nedenstående ???
Der må slet ikke være noget 'nedenstående'.

Du skal følge de regler, der anbefaler at dit svar placeres
bagefter det du svarer på.
Og så nøjes med at citere nogle få vigtige linier.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Mr Mox

Dato : 28-02-05 15:07

Mange TAK Jens Gibe

Fra : Mr Mox

Dato : 27-02-05 11:12

Til alle de venlige svarere i gruppen, TAK, nu funker det!!!