hundeuld
Fra : Nette Stormlund

Dato : 24-02-05 11:38

Hej!

I forbindelse med at jeg har fået angorakaniner, er jeg begyndt at
spinde garn selv ( har altid strikket meget ).

Jeg har også fundet ud af, at man kan lave rigtigt fint garn af
hundeuld. Jeg har selv en collie tricolour, som nu bliver friseret
mindst 3 gange om ugen, så "mor" kan lave garn.

Men så tænkte jeg på, at det kunne være, at der var nogle herinde, som
havde gemt en del uld fra ders hund - uden at vide, hvad det skal bruges
til. Eller vil have det her i baghovedet, når fældeperioden sætter ind.

I så fald vil jeg gerne "tigge" mig til det. Jeg betaler selvfølgelig
porto,

Jeg har ladet mig fortælle, at det helst skal opbevares så det kan ånde
- d.v.s. i papir, pap , stof eller lign.

Håber der er nogle, som synes det kunne være sjovt at der kom noget ud
af deres hunds uld.

M.v.h.
Nette

nette@stormlund.dk

Fra : dpl

Dato : 24-02-05 11:59

Altså, vi har en langhåret skt. bernhardshund, der lige nu fælder helt
vildt. Det skulle da nok kunne blive til en sweater eller to *smil*.

Du kan bare sende en privat mail...
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 25-02-05 00:36

"Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> (klip)
> Min mor lavede garn og strikkede huer af samojede-uld for en del år siden,
nøj hvor var de lækre

Fra : Nette Stormlund

Dato : 25-02-05 08:50

Hej!

Ja - lige præcis sådanne huer, har jeg også set.

Det er så blødt, så man tror det er løgn!

M.v.h.
Nette

Fra : anne von qualen

Dato : 25-02-05 08:28

> [...]
> - d.v.s. i papir, pap , stof eller lign.
>
> Håber der er nogle, som synes det kunne være sjovt at der kom noget ud

Hej

Vil da lige se hvor meget hår Balder vil af med
Men jeg vil da lige huske det til næste gang han begynder
at "tabe hår" gemmer lige din mail adr.
Balder er en langhåret Border Collie så der er en del at
ta af ( sort/hvid )

Anne.

Fra : Nette Stormlund

Dato : 25-02-05 08:50

Hej Anne!

Tusinde tak skal du have!

Det vil jeg være glad for......

M.v.h.
Nette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 25-02-05 12:12

> [...]
> til. Eller vil have det her i baghovedet, når fældeperioden sætter ind.
>
> I så fald vil jeg gerne "tigge" mig til det. Jeg betaler selvfølgelig

Tigge behøver du nu ikke, kun glad for at der er nogen der kan bruge pelsen
til noget fornuftigt, når nu man ikke selv gider!

> [...]
> - d.v.s. i papir, pap , stof eller lign.
>
> Håber der er nogle, som synes det kunne være sjovt at der kom noget ud

Jeg kan nok få så meget uld af min hund, så du kan starte en strikkefabrik!
Han er bearded collie, med store mængder underuld, som jo selvfølgelig
bliver børstet af ved hver vask (ca. hver 3 uge). Så rent er det oven i
købet også! Jeg skal huske at gemme det til dig. Jeg har faktisk lige vasket
ham i onsdags, så der er der lidt (ca. en spand) du kan få! Filter osv. må
du selv sortere fra!

Fra : Nette Stormlund

Dato : 25-02-05 15:18

Wauw!

tusinde tak!

Gider du smide en privat mail til mig - så kan jeg sende dig min adresse.

Hvis du bor i nærheden af hovedstadsområdet, kan jeg komme forbi og hente
det.

Tak

M.v.h.
Nette

nette@stormlund.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 28-02-05 16:43

Har du ikke fået min mail?

Fra : Juel / Odense

Dato : 16-05-06 12:45

> [...]
> - d.v.s. i papir, pap , stof eller lign.
>
> Håber der er nogle, som synes det kunne være sjovt at der kom noget ud

Hejsa..
Kan du bruge Beagle?
Hun fælder sgu året rundt

--
------
Mvh

Fra : Jesper HVL

Dato : 16-05-06 14:34

Juel / Odense wrote:
> "Nette Stormlund" <nette@stormlund.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa..
> Kan du bruge Beagle?
> Hun fælder sgu året rundt

*LOL* - fin tre-farvet striktrøje !

Så kan jeg også bidrage med op til flere støvsugerposer fulde!

Mvh
Jesper