Minidisk til HD/ er der nogen der kan?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 23-02-05 23:39

Hej

Jeg har et interwiev på en Sony Minidisk. Er der nogen der kan (og vil)
bidrage med en løsning til at få det over på en harddisk?
Jeg kunne tænke mig en minidiskspiller med usb udgang, men findes sådan
een?
desværre har jeg jo ikke lydindgang på min Powerbook.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 24-02-05 08:59

Henrik Enslev wrote:
> [...]
> een?
> desværre har jeg jo ikke lydindgang på min Powerbook.

Jeg har en iBook (dual USB, men den ene USB port er brændt af... og
har til næsten samme formål anskaffet mig en iMic fra Griffin
Technologies. Det er en lille smart analog til digital og omvendt
konverter til USB porten. Den har fungeret upåklageligt og var ikke
særlig dyr.

- Per

Fra : Sebastian

Dato : 24-02-05 18:19

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Hej
>
> Jeg har et interwiev på en Sony Minidisk. Er der nogen der kan (og vil)
> bidrage med en løsning til at få det over på en harddisk?
ja
> Jeg kunne tænke mig en minidiskspiller med usb udgang, men findes sådan
> een?
Nej

> desværre har jeg jo ikke lydindgang på min Powerbook.
Det bedste er du låner et MD deck med digital (coax eller spif) udgang
og et USB lydkort med coax eller spif indgang. På den måde kan du
overføre lyden til HD uden tab ved alt for mange D/A A/D processer.
Hvis det ikke er en masteroptagelse, skal du sikre dig at dit USB
lydkort ikke genkender Sonys kopierbeskyttelsesbit.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Zaphod B

Dato : 24-02-05 21:20

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]

Mikrofoninngang har vel alle PowerBOoks - eller tar jeg feil?
--
/Z

Fra : Henrik Enslev

Dato : 24-02-05 22:05

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> Mikrofoninngang har vel alle PowerBOoks - eller tar jeg feil?

Ja (altså du tar fejl)
Nej (ikke alle powerbooks har mikrofonindgang).
Derimod har kraftbogen indbygget mikrofon, men jeg ved ikke hvor den
sidder.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-02-05 12:59

Henrik Enslev wrote:

> Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:
-snip-

> Ja (altså du tar fejl)
> Nej (ikke alle powerbooks har mikrofonindgang).
> Derimod har kraftbogen indbygget mikrofon, men jeg ved ikke hvor den
> sidder.

Tror nok den sidder ovenover F1 tasten her.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 25-02-05 13:37

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> -snip-

> Tror nok den sidder ovenover F1 tasten her.

Muligt, men der er ikke antydning af en sprække i kabinettet.

Fra : Zaphod B

Dato : 25-02-05 16:05

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Muligt, men der er ikke antydning af en sprække i kabinettet.

På min PB 12" er det et ca 1mm stort hull der, og det er mikrofonen. (I
tillegg har jeg altså en mikrofoninnngang for minijack på siden.)
--
/Z