textarea font color ??
Fra : Larsen

Dato : 25-05-01 08:41

Er der muligt at have flere forskellige fontcolors i et textarea,
sådan at der er noget text der er rødt, og noget der er blåt, og
noget der er sort. ??

Hvis ja -- Hvordan ??

/Larsen

Fra : Mathias Wever Larsen

Dato : 25-05-01 15:54

Det er faktisk nemt nok!

Normalt skiver man fx

--------------

A.LINK {
font-family: Verdana;
color: "#FF0000";
}

A.HOVER {
font-family: Verdana;
color: "#00FF00";
}

--------------

Men så er alle links éns!

Men så skriver du istedet

--------------

A.menu:LINK {
font-family: Verdana;
color: "#FF0000";
}

A.menu:HOVER {
font-family: Verdana;
color: "#00FF00";
}

A.normal:LINK {
font-family: Verdana;
color: "#0000FF";
}

A.normal:HOVER {
font-family: Verdana;
color: "#FFF000";
}

--------------

Og når du laver et link i HTML skriver du bare fx

--------------

--------------

&

--------------

--------------

--
Hilsen
Mathias Wever Larsen

WWW.WEVER.DK

"Larsen" <lasse@larsen.dk> skrev i en meddelelse
: Er der muligt at have flere forskellige fontcolors i et textarea,
: sådan at der er noget text der er rødt, og noget der er blåt, og
: noget der er sort. ??
:
: Hvis ja -- Hvordan ??
:
: /Larsen
:
: --
: Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
: * Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
: * Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Fra : Mathias Wever Larsen

Dato : 25-05-01 16:24

Det var det forkerte spg.

UPS!

--
Hilsen
Mathias Wever Larsen

"Mathias Wever Larsen" <mathias@wever.dk> skrev i en meddelelse
: Det er faktisk nemt nok!
:
: Normalt skiver man fx
:
: --------------
:
: A.LINK {
: font-family: Verdana;
: color: "#FF0000";
: }
:
: A.HOVER {
: font-family: Verdana;
: color: "#00FF00";
: }
:
: --------------
:
: Men så er alle links éns!
:
: Men så skriver du istedet
:
: --------------
:
: A.menu:LINK {
: font-family: Verdana;
: color: "#FF0000";
: }
:
: A.menu:HOVER {
: font-family: Verdana;
: color: "#00FF00";
: }
:
:
: A.normal:LINK {
: font-family: Verdana;
: color: "#0000FF";
: }
:
: A.normal:HOVER {
: font-family: Verdana;
: color: "#FFF000";
: }
:
: --------------
:
: Og når du laver et link i HTML skriver du bare fx
:
: --------------
:
: <a href="#" class="normal">
:
: --------------
:
: &
:
: --------------
:
: <a href="#" class="menu">
:
: --------------
:
:
: --
: Hilsen
: Mathias Wever Larsen
:
: WWW.WEVER.DK
:
:
:
:
:
:
:
[...]
: :
: : Hvis ja -- Hvordan ??
: :
: : /Larsen
: :
: : --

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-05-01 17:04

Fri, 25 May 2001 16:53:54 +0200, skrev "Mathias Wever Larsen"
<mathias@wever.dk>:

>Det er faktisk nemt nok!

Øhh - du svarer jo ikke på det med et eksempel med textarea, kun
hvordan man laver forskellige classer og en sådan kan også bruges på
et textarea.
Men hvordan vil du lave forskellige farver i samme textarea svarer du
ikke på, for det kan næppe lade sig gøre.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 16:12

"Larsen" <lasse@larsen.dk> wrote in message news:9el2a6$7cp$1@sunsite.dk...
> Er der muligt at have flere forskellige fontcolors i et textarea,
> sådan at der er noget text der er rødt, og noget der er blåt, og
> noget der er sort. ??
Nix, der kan ingen formatering laves inden for et textarea..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-05-01 17:16

Fri, 25 May 2001 17:12:07 +0200, skrev "Martin Petersen"
<martin@fyrreTREEklitten.dk>:

>Nix, der kan ingen formatering laves inden for et textarea..

Jo da, men du kan ikke have forskellige style i et textarea.

Se evt.
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/scrollfarve.htm>

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 17:17

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Jo da, men du kan ikke have forskellige style i et textarea.
Det er også det jeg mener når jeg siger "inden for" (ingen formatering i
teksten, som står i textarea'et)..

Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 19:59

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> Det er også det jeg mener når jeg siger "inden for" (ingen formatering i
> teksten, som står i textarea'et)..

Jeg tror du kan lave helt primitiv HTML formatering i dit textarea, lister,
bold, og den slags, men ikke noget der kræver brug af styles.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-05-01 20:30

Fri, 25 May 2001 20:58:48 +0200, skrev "Ninzen" <Ninzen@ofir.dk>:

>Jeg tror du kan lave helt primitiv HTML formatering i dit textarea, lister,
>bold, og den slags, men ikke noget der kræver brug af styles.

Hvordan?

Ellers er det et dårligt svar.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 22:54

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Hvordan?
>
> Ellers er det et dårligt svar.

Ja, det er det. Det er nemlig en anden situation jeg tænkte på.
Undskyld.
Jeg tænkte på den situation hvor man bruger en formular til at
uploade tekst i et textarea-felt.
Jeg tror jeg nøjes med at spørge istedet for at svare

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-05-01 16:01

> [...]
> Er der muligt at have flere forskellige fontcolors i et textarea,
> sådan at der er noget text der er rødt, og noget der er blåt, og

Ikke mig bekendt, men i IE kan du ved at bruge en editable div sådan her:

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på