Dansk forhandler af IceCube Pleiades Ekste~
Fra : Henrik Witting

Dato : 23-02-05 17:12

Er der nogen som kender en dansk forhandler af ovenstående, hvad enten
den er fysisk eller på internettet? Jeg har Google't ret meget, dog uden
resultat...

Link: http://www.macpower.com.tw/products/hdd3/pleiades/pd_400plus

Jeg har sporet en forhandler så tæt på som til Tyskland, men dér ender
sporet så også...

Jeg er på jagt efter en ekstern harddisk kasse, som passer i design med
Mac Mini. I ved hvordan kærester kan være Harddisken har jeg, men
jeg har brug for en kasse, hvor der både er USB2- og Firewire-
forbindelse, da jeg tit skal overføre større mængder data (Op til et par
GB) fra Windows og til min nye Mac Mini.
Maskinerne står ikke fysisk i nærheden af hinanden, så indtil videre
synes den bedste løsning at være en FAT32 formatteret ekstern harddisk.
Har jeg ret, eller har I bedre forslag?

Har nogle af Jer yderligere forslag?

På forhånd tak,
/Henrik

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 23-02-05 18:10

Jeg har købt min her
http://www.dsp-memory.de/v1/catalog/product_info.php?products_id=10004 - dog
fik jeg en til at købe den for mig, men jeg mener helt sikkert, at butikken
også sender til DK.

....og den fungerer ganske udemærket - og er ikke mindst ret smart at se på.
(Men synes nu den matcher bedst med en PowerMac G5?)

vh Simon

Fra : Tand & Børste

Dato : 27-02-05 13:48

hvilke harddiske har I så siddende deri?

er der nogle specielle typer, man ikke skal købe? eller nogle der kan
anbefales?

Mvh
MadsTJ

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 27-02-05 14:13

"Tand & Børste" <no.mail@all> skrev i en meddelelse
> hvilke harddiske har I så siddende deri?
>
> er der nogle specielle typer, man ikke skal købe? eller nogle der kan
> anbefales?

ehm, kan jeg faktisk ikke huske - tror det er en Maxtor - 120gb, 7200rpm med
8mb cache - den kører fint, der er i hvert fald stor forskel i hastighed når
jeg fx. browser iPhoto-mapper igennem på den i forhold til min lille
indbyggede iBookHD

vh Simon

Fra : Henrik Witting

Dato : 27-02-05 15:34

In article <4221c15c$0$520$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, no.mail@all
says...
> hvilke harddiske har I så siddende deri?
>
> er der nogle specielle typer, man ikke skal købe? eller nogle der kan
> [...]
Jeg er en fremtidig skifter fra PC til Mac (når den engang kommer). Jeg
regner med bare at tage min harddisk, formattere den til FAT32 og
tilslutte den via firewire. Min harddisk er en 160 GB Maxtor m. 8 mb
cache...