simpel adgangsregulering
Fra : Leonard

Dato : 23-02-05 14:29

<?php
$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
if (substr($ip,0,9)=='192.168.1') {
include("indeivarmen.php");
} else {
include("udefrakulden.php");
}

Kan jeg regne med at ovenstående altid vil sortere gæster efter om de
kommer indefra netværket eller udefra?
Kan en udefra snyde sig til at udgive sig for at være indefra?

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 23-02-05 15:29

Leonard wrote:
> [...]
> kommer indefra netværket eller udefra?
> Kan en udefra snyde sig til at udgive sig for at være indefra?

Det er ikke noget problem at lade som man har en anden IP-adresse enn den man har. Men hvis man gør
det, så vil svaret fra serveren blive sendt til den IP-adresse du utgir deg for å ha, og ende op på
feil sted. Men hvis risikoen kun er at nogen stjæler sensitiv information bør det være trygt med en
sådan IP-chæk som du beskriver.

--
Rasmus Rimestad, webprogrammerer
Webdatabaser til en pris du kan leve med --> http://www.rimestad.no

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-02-05 16:16

On Wed, 23 Feb 2005 15:28:47 +0100, Rasmus Rimestad
<rimestad@rimestad.no> wrote:

>Det er ikke noget problem at lade som man har en anden IP-adresse enn den man har.

Jeg tror ikke, du finder en dansk udbyder, hvor du kan få lov til at
sende til/igennem deres net, fra "192.168.1.x" (og lade denne
source-adresse være bevaret). Så hvis man stoler på sin udbyder,
såeh...

--
- Peter Brodersen

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 23-02-05 17:05

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> sende til/igennem deres net, fra "192.168.1.x" (og lade denne
> source-adresse være bevaret). Så hvis man stoler på sin udbyder,

Det stemmer nok... beklager :)