Ny med CSS, hvordan laver jeg side bar?
Fra : Kasper Andersen

Dato : 23-02-05 14:18

Hej,
jeg ønsker at afgrænse mit design med to barer, en i hver side.
Jeg har lavet det gif (40x2pixel) som jeg ønsket gentaget i
y-aksen med CSS. Jeg har lavet det lille gif, så det fader ud i
hvid fra sort, som vender ind mod brugerfeltet, altså to gifs
(venstre og højre).

Hvordan får jeg nu både venstre og højre gif til at blive
gentaget i y-aksen og samtidig være rykket ca 100pixel ind fra
begge ydersider?

Jeg har læst CSS afsnittet på html.dk, men syntes ikke at det
fremgår hvordan men laver den form for grafik!

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-02-05 14:50

Kasper Andersen skrev:

> [...]
> y-aksen med CSS. Jeg har lavet det lille gif, så det fader ud i
> hvid fra sort, som vender ind mod brugerfeltet, altså to gifs

Må vi se din side? Det er lettere at hjælpe hvis man kan se siden
online.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-02-05 15:53

Kasper Andersen wrote:
> [...]
> y-aksen med CSS. Jeg har lavet det lille gif, så det fader ud i
> hvid fra sort, som vender ind mod brugerfeltet, altså to gifs

Jeg ved ikke om det er det her du mener, men prøv at kigge css'en
igennem til den her side og se om der er noget du kan bruge.

http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/langal.dk/

Ellers må du lige lave et hurtigt mockup og ligge det online.
Så vi kan se hvad det er du mener.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : andy

Dato : 27-02-05 16:10

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> [...]
>
> http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/langal.dk/
>
> Ellers må du lige lave et hurtigt mockup og ligge det online.

hvordan laver man så den fylder hele skærm breden lige meget hvilken
opløsning folk køre med?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-02-05 17:35

andy wrote:

> hvordan laver man så den fylder hele skærm breden lige meget hvilken
> opløsning folk køre med?

Du undlader ganske enkelt at definere pixelspecifik bredde på siden. Så vil
den automatisk tilpasse sig bredden i browseren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-02-05 09:07

andy wrote:

> hvordan laver man så den fylder hele skærm breden lige meget hvilken
> opløsning folk køre med?

Du skal bare lade være med at angive nogen width.

I det eksempel jeg har lavet:
http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/langal.dk/

Skal ID'erne #page_wrapper1, #page_wrapper2 og #page alle bare have
fjernet width eller have sat den til auto.
http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/langal.dk/css/style_w3c.css

Hvorfor jeg har sat i width på eksemplet er fordi jeg prøver at lave en
ideel læselinie. Læse mere her om hvorfor.

http://www.maxdesign.com.au/presentation/em/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/