Korthårede fransk hønsehund
Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 25-05-01 07:47

Hej
Er der nogen der kender noget til Korthårede fransk hønsehund (Pyrenèes)
det skal være den der hedder (Braque francais type Pyrenèes Fci-nr 134)
hvor kan man se den, måske på web.
Har læst om den i en hundebog, det skulle være en god jagthund.
ps.
Jeg kunne godt tænke mig at læse (se) den på tæt hold
Hilsen Lars Olesen

Fra : Peter Weis

Dato : 25-05-01 16:35

"Lars Ibsgaard Olesen" <lio@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ps.
> Jeg kunne godt tænke mig at læse (se) den på tæt hold

Hvis du kan læse fransk, så søg på en af de franske søgemaskiner
(www.voila.fr eller www.yahoo.fr). Der finder du fx
http://cybertoutou.com/braquefran.html og
http://www.cynelevage.com/clubs/b/braquefrancais/braquefrancais.html.

mvh
Peter

Fra : Brian Slots

Dato : 28-05-01 10:58

Selv hej, Braque francais ligner en Gammel Dansk Hønsehund og derfor er
man ved at krydse den ind i den gammle danske hønsehund for at få
blodfornyelse.

for mere info se http://www.gdh.dk

> Hej
> Er der nogen der kender noget til Korthårede fransk hønsehund (Pyrenèes)
> det skal være den der hedder (Braque francais type Pyrenèes Fci-nr 134)
SNIP

Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 28-05-01 19:31

Hej
Jeg har søgt men kan ikke finde noget om Korthårede fransk hønsehund
(Pyrenèes)
det skal være den der hedder (Braque francais type Pyrenèes Fci-nr 134)
fordi den skulle være en god jagthund, så vis der er nogen der kender en
kennel eller en
hjemmeside med Korthårede fransk hønsehund (Pyrenèes) så ku det bare værre
fedt.
Den skulle være på størelse med en kleiner ca. 55cm.

Hilsen Lars Olesen

Fra : Peter Weis

Dato : 28-05-01 20:51

> [...]
værre
> fedt.
> Den skulle være på størelse med en kleiner ca. 55cm.

Det kan ikke passe. Hvis du søger på braque francais via altavista, får du
654 hits. Selvfølgeligt kan du finde "noget" om dem. Med mindre du søger
præcist en dansk avler. Så kan du prøve at spørge dansk kennelklub om de er
nogen der, som ved noget.

mvh
Peter