Samtal i iChat
Fra : david bonde

Dato : 23-02-05 11:18

Finns det någon klient för Windows som är kompatibel med röstsamtal i
iChat? Vad använder iChat egentligen för protokoll/standard för
ljudöverföring?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kristoffer Lein

Dato : 23-02-05 11:39

In article <1gsfopa.1buns3omhou4rN%i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se>,
i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se (david bonde) wrote:

> Finns det någon klient för Windows som är kompatibel med röstsamtal i
> iChat? Vad använder iChat egentligen för protokoll/standard för
> ljudöverföring?

Har du prøvd Trillian?

--
kl

Fra : david bonde

Dato : 23-02-05 13:01

Kristoffer Lein <kristoffer.lein@gmx.net> wrote:

> Har du prøvd Trillian?

Har ingen PC att prova med/mot och ingen av de som ska använda det kan
lösa problem och prova sig fram själva...

Någon som har kört iChats röstsamtal mot ett visst Windows och/eller
linux-program och _vet_ att det funkar?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 23-02-05 17:12

In article <1gsft8q.a4rgzy14xt9owN%i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se>,
> [...]

> lösa problem och prova sig fram själva...
>
> Någon som har kört iChats röstsamtal mot ett visst Windows och/eller

Apple sjalva sager att ren audio inte ar mojlig, men att video med ljud
skall funka med AIM 5.5+

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-02-05 12:13

david bonde <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> Finns det någon klient för Windows som är kompatibel med röstsamtal i
> iChat? Vad använder iChat egentligen för protokoll/standard för
> ljudöverföring?

Måske AIM (AOL Instant Messenger)?

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Bjarne Bäckström

Dato : 23-02-05 13:15

Thomas Hansen <notworking@address.invalid> wrote:

> Måske AIM (AOL Instant Messenger)?

Ja, jag har en kompis i USA som kör AIM mot sin sons iChat. Inga
problem alls, säger han.

--
http://www.flexusergroup.com/

Fra : N/A

Dato : 26-02-05 12:23

Fra : Bjarne Bäckström

Dato : 26-02-05 12:23

Matt Sandstrom <usenet@beauty.se> wrote:

> sist jag kollade var man tvungen att köra video också, inte bara tal,
> tro det eller ej. kan ha ändrats dock för det var ett år och några
> versioner sen.

Jag har försökt att nå min kompis och fråga honom om detta men
e-posten returneras med ett automatpostat meddelande som säger, att han
för närvarande ligger med flunsan... :-/

--
http://www.flexusergroup.com/

Fra : Morten Dreier

Dato : 23-02-05 12:40

david bonde <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> Finns det någon klient för Windows som är kompatibel med röstsamtal i
> iChat? Vad använder iChat egentligen för protokoll/standard för
> ljudöverföring?

AOL Instant Messenger skal kunne dette.
<URL:http://aimtoday.aol.com/features/main_redesign.adp?fid=video_im>

Trillian:

> [...]