Mini og skærmproblemer
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 23-02-05 07:37

http://macintouch.com/ kan man læse om mange der har problemer med Mac
mini og deres skærm - er det noget I har oplevet?

Mvh. Bo
(PC freak, men klar til lidt Mac mini hvis..........)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-05 17:55

In article <421c247a$0$48702$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Bo Jørgensen wrote:
> På http://macintouch.com/ kan man læse om mange der har problemer med Mac
> mini og deres skærm - er det noget I har oplevet?

De har problemer med den smarte DVI -> VGA adapter som flere PC
anmeldere har rost til skyerne.

jeg kører DVI og har derfor ikke skyggen af et problem.

Fra : Ole

Dato : 23-02-05 21:46

> De har problemer med den smarte DVI -> VGA adapter som flere PC
> anmeldere har rost til skyerne.
>
> jeg kører DVI og har derfor ikke skyggen af et problem.

kan alle lcd skærme bruge dvi?

Ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-05 22:13

In article <fY5Td.494$0j4.455@news.get2net.dk>,
"Ole" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> kan alle lcd skærme bruge dvi?

Nej. Jeg tror nærmest det er omvendt: De kan bruge VGA alle sammen, men
nogle har også DVI. Med DVI sendes et digitalt signal direkte til
skærmen, og det er jo det simpleste, hvor der er færrest forringende
mellemled. Ved VGA sendes et analogt signal fra computeren, som
lcd-skærmen oversætter til et digitalt signal igen. De det er ret nyt,
at grafikkort kan sende digitale signaler ud, har alle skærme hidtil
haft en VGA-indgang; også lcd-skærmene.
Jeg læste også om problemerne med Mac mini, og jeg synes
derimod, det er med DVI, folk har problemer. Vores Mac mini er ret ny,
så jeg vil ikke påstå, at jeg har gennemtestet den, men den har ikke
givet problemer ved brug af DVI->VGA adapteren. Og hvor meget adapter er
der også i den? Mac mini har en DCI-D-port, hvor der er både analogt og
digitalt signal. Adapteren er således bare en omformer mellem to
stiktyper. Der er ikke noget elektronik i den.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole

Dato : 23-02-05 23:05

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> In article <fY5Td.494$0j4.455@news.get2net.dk>,
> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:
> Jeg læste også om problemerne med Mac mini, og jeg synes
> derimod, det er med DVI, folk har problemer.

så vidt jeg har kunnet læse var det med det analoge stik, rådet var, køb et
dobbelt kabel, men jeg kan regne ud fra hvad du skriver, at det måske også
lidt har at gøre med hvilke monitor man har

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-05 23:25

> Mac mini har en DCI-D-port, hvor der er både analogt og
> digitalt signal.

du mener DVI-I, DVI-D er kun digital, mens førstnævnte kan indeholde
såvel analogt som digitalt signal

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-05 22:49

In article <1gsi7w5.16amvnc1enf9j4N%nospam@reippuert.dk>,
nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> du mener DVI-I, DVI-D er kun digital, mens førstnævnte kan indeholde
> såvel analogt som digitalt signal

Og du rammer aldrig den forkerte tast? Jeg kan kende stikkene, når
jeg ser dem. Er det ikke godt nok?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-05 03:44

> Og du rammer aldrig den forkerte tast?

nej det er Mitch der udøver voodoo

> Jeg kan kende stikkene, når
> jeg ser dem. Er det ikke godt nok?

desværre ikke

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-05 22:44

In article <fY5Td.494$0j4.455@news.get2net.dk>, Ole wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> kan alle lcd skærme bruge dvi?

Nej. De billigste kan ikke. Man betaler lidt ekstra for den bedre
billedkvalitet. Med DVI er hver eneste pixel skarp. Det er ikke helt
tilfældet med et analogt kabel.

Internt har alle skærmene nok DVI, men hvis du ikke betaler for stikket,
så får du det ikke.