Flash hjælp
Fra : Thor

Dato : 25-05-01 07:24

hej
har glemt hvordan man, når man laver en knap med et link, får flash til at
gå til roden og skrive linket....
feks, jeg har en movie der ligger på www.blabla.com/bla/bla.swf og når jeg
så laver en knap og bruger "get url" går den automatisk ud fra, at det er
til et underbibleotek, så hvis jeg skriver under "geturl" www.lal.com tror
den at det er på www.blabla.com/bla/bla.swf.www.lal.com
det er et tegn af en eller anden slags der skal sættes ind før urlen i
geturl, men kan sq ikke huske det ......
på forhånd tak
Mvh.
Thor

ps: urlen ovenfor fungerer ikke

Fra : Michael Peo

Dato : 25-05-01 14:21

Det lyder sku underligt.. Kan du ikke uploade et eks.?

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : Thor

Dato : 29-05-01 18:05

hej igen
well, mit problem er egentligt på www.bych.org/wte/default.html under links
section....prøv at trykke på et af linksene, og du vil se problemet
nå, håber du kan hjælpe mig, og plz ingen nedværdigende kommentarer omkring
mine manglende færdigheder i flash
på forhånd tak.
mvh.
Thor

Fra : Michael Peo

Dato : 29-05-01 23:10

hmmm.. og din html-formaterede tekst lyder f.eks.:

Homepage</a>

Det ser lidt ud som om du har lavet noget ala det her:

...Altså nærmeste bare et niveau op - op i den mappe der hedder wth, der
ligger på dit domæne.
Stien til siden skal være komplet - http og det hele...(og så skal du
selvfølgelig huske at tekstfeltet skal være i html-"format").
Kan du ikke kopiere den nøjagtige kode ind i en post, så vi kan se den?
Hvis link'et er en knap med en regulær getUrl så skal du også sørge for at
stien til siden er komplet - det er ikke nok bare at starte med www...osv.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk

Fra : Thor

Dato : 30-05-01 04:45

yo igen
ok, tror jeg kan få det til at fungere nu....
og mange tak igen. du har været en stor hjælp!!!!
tænkte på om du kender nogle gode links med tutorials i actionscripting?
Mvh.
Thor

Fra : Michael Peo

Dato : 30-05-01 14:50

De fleste af de "flashportaler" der findes ex. www.flasshkit.com og
www.werehere.com har masser af fremragende tutorials, eksempler osv. Hvis
det meget specifikt drejer sig om ren actionscripting så kig for det her
sted: http://www.moock.org/webdesign/flash/ Hr. Moock er en
actionscript-ekspert ud over det sædvanlige, og tilmed en fremrangede
"forklarer" - Han har skrevet den helt nye bog - efter min mening bedste
actionscript bog nogensinde - , "Actionscript: The Definitive Guide". På
http://www.moock.org/asdg/ kan du læse (store) uddrag fra bogen.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk