Flere variabler i linket...
Fra : Timo Jattu

Dato : 23-02-05 01:10

Hej jeg har problemet at der skal være flere variable i mit link..

intro.php?a=tester og når man så klikker på et link sendes yderligere en
variabel med således at man ender op med

intro.php?a=tester&b=blabla&c=nogetandet osv. jeg skal såldeds konstruere et
link som ser således ud..

intro.php?(Php-variabler fra sidste link)&c=nogetandet

Er der nogle af jer der lige ved hvad man skal skrive for at få de gamle
variable med ?

--
Best regards / Venligst
Timo Jattu.

WWW.DEEPERDIVING.NET - Spearfishing - Freediving - Scubadiving - Uw-rugby -
Finswimming - Photo - Reviews - Classified and more..

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-02-05 09:06

On 2005-02-23, Timo Jattu <notreal@alkjaliehfaleih.xx> wrote:
> Er der nogle af jer der lige ved hvad man skal skrive for at få de gamle
> variable med ?

Hvorfor ikke bare bruge sessions variable?

- Jacob Atzen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-02-05 09:59

On Wed, 23 Feb 2005 01:10:07 +0100, Timo Jattu wrote:

> [...]
>
> intro.php?(Php-variabler fra sidste link)&c=nogetandet
>
> Er der nogle af jer der lige ved hvad man skal skrive for at få de gamle

Jeg har lavet mig følgende funktion:

function createURL()
{
$args = func_get_args();
if ( count($args) == 0 )
{
trigger_error('createURL expects 1 or more arguments but none given', E_USER_ERROR);
}
$url = $args[0];
$parsed = parse_url($url);
$query = array();
foreach (explode('&', $parsed['query']) as $component)
{
$query[strtok($component, '=')] = $component;
}
for ($i = 1; $i < count($args); $i++)
{
$query[strtok($args[$i], '=')] = $args[$i];
}
return $parsed['scheme'].'://'.$parsed['host'].$parsed['path'].'?'.
implode('&amp;',$query);
}

Kald den med en URL og et antal variabel+værdi, så returnerer den den
nye URL. F.eks.:

$url = 'http://server.dk/?prut=dufter';
$url = createURL($url, 'vand=vådt', 'prut=lugter')

bliver til

http://server.dk/?prut=lugter&vand=vådt

Bemærk at den URL som gives til funktionen skal have variable adskilt af
'&', mens den URL der returneres adskiller variable med '&amp;' (det er et
krav i XHTML, som er det, jeg leger med til daglig).

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Rasmus Rimestad

Dato : 23-02-05 11:48

Timo Jattu wrote:
> [...]
>
> intro.php?(Php-variabler fra sidste link)&c=nogetandet
>
> Er der nogle af jer der lige ved hvad man skal skrive for at få de gamle

Du har en variabel som heter $_SERVER['QUERY_STRING'] som inneholder GET-strængen til scriptet du
kjører. Hvis du bruker POST eller av en annen annen grunn ikke kan bruke den, kan du bruke følgende
kode (ikke testet):

foreach($_REQUEST as $key => $content) {
   $queryStringArr[] = urlencode($key) . '=' . urlencode($content);
}

$queryString = join('&', $queryStringArr);

$URL = 'nyside.php?' . $queryString . '&c=nogetandet';

--
Rasmus Rimestad, webprogrammerer
Webdatabaser til en pris du kan leve med --> http://www.rimestad.no