3x? (frames og størrelse)
Fra : Koeffe

Dato : 23-02-05 00:14

Hver gang jeg prøver at definere noget til 100% af browser vinduet bliver
det altid lige lidt større. 102% eller sådan noget. Hvar gør jeg galt?

Hvis man gerne vil have en URL der forbliver www.domæne.dk lige meget
hvilken underside man er på, og man ikke kender til server teknologier af
nogen art, så kan man lave det hele i en frame. Hvis folks browser ikke kan
vise frames, så kan man vel bare lave en <noframes> der hedder noget med
index2.html, så den går videre til den oprindelige index side. Men hvordan
laver man det så den går videre automatisk? Findes der lettere eller bedre
måder at få pæne URL's på?

Med frames, kan man ikke sige scrollbars:auto, og så definere at der kun må
komme fx vertikale scrollbars, vel?

--
Koeffe

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-05 00:36

Koeffe <graphic.muse@gmail.com> skrev:

> Hver gang jeg prøver at definere noget til 100% af
> browservinduet bliver det altid lige lidt større. 102%

Lad os se problemet! Uden et link skal vi gætte os til
hvad du har lavet.

> Hvis folks browser ikke kan vise frames

Langt de fleste browsere kan vise frames - det er slet ikke
det der er problemet med frames.

> Findes der lettere eller bedre måder at få pæne URL's på?

Hvorfor vil du lave dem pæne? Så kan man jo ikke bruge dem
til noget. Det er netop det der er det største problem med
frames - man kan ikke linke til undersider. Se også
http://html-faq.dk/2009.asp

> Med frames, kan man ikke sige scrollbars:auto, og så
> definere at der kun må komme fx vertikale scrollbars, vel?

Jo, man kan lave noget med overflow, men...

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk