linke til lokale filer
Fra : Leonard

Dato : 22-02-05 23:55

I IE og Opera åbner et link som dette:
en oversigt over de filer der ligger i mappen test på Z:

I FF sker der ikke noget.

Kan FireFox ikke dette eller skal jeg bare skrive det på en anden
måde?

Det skal bruges på et lokalt netværk, men jeg vil heller ikke der
tvinge brugerne og mig selv til at bruge en bestemt browser.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-05 00:40

Den 22-02-05 23.54 skrev Leonard følgende:
> I IE og Opera åbner et link som dette:
> en oversigt over de filer der ligger i mappen test på Z:
>
> I FF sker der ikke noget.

Prøv med: <a href="file://Z:/test/">test</a> (vend skråstregerne om)
Det virker i hvert fald her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-05 00:52

Den 23-02-05 00.40 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Prøv med: <a href="file://Z:/test/">test</a> (vend skråstregerne om)
> Det virker i hvert fald her.

Og det gør det så alligevel ikke. Det virker fint, når jeg indlæser
html-filen lokalt i browseren, men ikke når den indlæses fra
webserveren, øv!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-02-05 10:07

Kim Ludvigsen skrev:

> Og det gør det så alligevel ikke. Det virker fint, når jeg indlæser
> html-filen lokalt i browseren, men ikke når den indlæses fra
> webserveren, øv!

Mozilla og Firefox har valgt at blokere for lokale links (file://) fra
sider der ikke læses lokalt. Jeg fandt for nylig en bugrapport om
problemet (fordi jeg selv gerne ville lave et file-link på en intern
admin-side) - men jeg kan desværre ikke huske hvor den lå eller hvordan
jeg fandt den.

Man kan se en fejlmeddelelse i javascript-konsollen a la:
Security Error: Content at http://servernavn.invalid may not load or
link to file:///U:/foobar/foo/bar/.

Jeg mener at man kan slå blokeringen fra - og det i kommende versioner
er muligt at gøre det site-baseret (altså tillade lokale links fra
bestemte sites) - men det irriterer mig at jeg nu ikke kan genfinde de
sider jeg lige har set om problemet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen