data overførsel på K500i
Fra : jacob

Dato : 22-02-05 20:17

Hej NG.

Jeg har en SE K500i og et fone suite data kabel, MEN på den medfølgende CD
er der ikke software til den.....

HJÆLP... Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre

kan det bruges eller skal det byttes??

MVH Jacob

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-02-05 20:49

> Jeg har en SE K500i og et fone suite data kabel, MEN på den medfølgende CD
> er der ikke software til den.....

Prøv at hent softwaren fra SonyEricssons hjemmeside, og se om den vil
forbinde via dit kabel.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : jacob

Dato : 22-02-05 22:23

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.

tak det vil jeg prøve.
I vil hører nærmere..

MVH Jacob

Fra : JMo.

Dato : 22-02-05 23:13

jacob wrote:

> Jeg har en SE K500i og et fone suite data kabel, MEN på den
> medfølgende CD er der ikke software til den.....

Er det Fone Data Suite fra Mobile Action du mener?

Så skal du via www.mobileaction.com -> Downloads

Vær opmærksom på at der både er driver til infrarød (MA-660) og til kabel
(MA-8910C/P). Du skal vælge til sidstnævnte.

Husk at driveren skal installeres, *inden* du sætter kablet til PC'en.

Fra : jacob

Dato : 23-02-05 19:39

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> (MA-8910C/P). Du skal vælge til sidstnævnte.
>
> Husk at driveren skal installeres, *inden* du sætter kablet til PC'en.

og hvad skal jeg gøre hvis har har sat det i først????

Fra : JMo.

Dato : 23-02-05 19:43

jacob wrote:

> og hvad skal jeg gøre hvis har har sat det i først????

Krydse fingre for at Windows ikke installerede en eller anden mystisk
driver, der intet har med kablet at gøre.

Fra : jacob

Dato : 23-02-05 20:52

> Krydse fingre for at Windows ikke installerede en eller anden mystisk
> driver, der intet har med kablet at gøre.

Det gjorde den.... Den er ihvertfald digitalt signeret af Microsoft
Pubisher.

Jeg har også en inforrørd port men det er det samme.

Fra : jacob

Dato : 23-02-05 21:11

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> Krydse fingre for at Windows ikke installerede en eller anden mystisk
> driver, der intet har med kablet at gøre.

HJÆLP.... Jeg har prøvet af fjerne det "ukendte" USB device men så snart det
bliver sat til installere Windows selv et eller andet LORT dertil også
virker det ikke....

Fra : JMo.

Dato : 23-02-05 22:58

jacob wrote:

> HJÆLP.... Jeg har prøvet af fjerne det "ukendte" USB device men så
> snart det bliver sat til installere Windows selv et eller andet LORT
> dertil også virker det ikke....

Du har downloadet driveren fra Mobile Action, og installeret den, right?

Når du så sætter kablet i, skulle windows gerne finde den driver du har
installeret, og bruge den til dit kabel.

Fra : jacob

Dato : 23-02-05 23:51

> Du har downloadet driveren fra Mobile Action, og installeret den, right?

Ja det skulle jeg da mene!!

> Når du så sætter kablet i, skulle windows gerne finde den driver du har
> installeret, og bruge den til dit kabel.

hmm det gør den ikke, den kalder den bare ukendt og når jeg så prøver at
opdatere driveren siger dne at der er ikke en der passer bedre.

Fra : JMo.

Dato : 24-02-05 18:16

jacob wrote:

> hmm det gør den ikke, den kalder den bare ukendt og når jeg så prøver at
> opdatere driveren siger dne at der er ikke en der passer bedre.

Får du den ind som Other devices -> USB Device?

Prøv at:

1) Pakke driveren ud fra ZIP-filen og læg den i en mappe
2) Tag kablet ud af USB-porten
3) Fjern den forkerte driver
4) Genstart Windows
5) Sæt kablet i
6) Når du får boksen om Windows skal søge efter den bedste driver, vælger
du "install from a specifik location"
7) Vælg den mappe du pakkede driveren ud i
8) Bruger du XP vil du få en advarsel om at driveren ikke er signeret af
Microsoft. Fortsæt installationen
9) Tjek i kontrolpanelet at du har fået installeret en MAT USB-to-Serial
Bridge

Fra : jacob

Dato : 25-02-05 07:46

> [...]
> Microsoft. Fortsæt installationen
> 9) Tjek i kontrolpanelet at du har fået installeret en MAT USB-to-Serial

JUHUUUU nu virker det.... eller det vil sige driveren er installeret.
hvilket program kan jeg bruge til overførsel??

Fra : JMo.

Dato : 25-02-05 18:01

jacob wrote:

> JUHUUUU nu virker det.... eller det vil sige driveren er installeret.
> hvilket program kan jeg bruge til overførsel??

Du kan downloade Handset Manager på samme side som du downloadede driveren
(men vær OBS på at du for hentet versionen til MA-8910-kablet)

Fra : jacob

Dato : 25-02-05 07:57

> [...]
> Microsoft. Fortsæt installationen
> 9) Tjek i kontrolpanelet at du har fået installeret en MAT USB-to-Serial

nu kan sende data til telefonen, men hvordan sender jeg data FRA
telefonen???