performa 630 og ibook overførsel
Fra : jesper outzen

Dato : 22-02-05 10:16

Hvordan får jeg overført min harddisk fra min gamle performa 630 til min
nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.
mvh
jesper o

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 22-02-05 11:01

jesper outzen <hammerfest@spamoncable.dk> wrote:

> Hvordan får jeg overført min harddisk fra min gamle performa 630 til min
> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

Det smarteste er nok at købe et externt harddisk kabinet og sætte
630'erens harddisk i den. Så kan du senere sætte en ny stor harddisk i
kabinettet og bruge til backup.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 22-02-05 11:03

> [...]

> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

Du siger "ikke på nettet mere" dvs., at der er rj 45 stik i 630? Ifald
kan du jo forbinde dem direkte med et krydset kabel. Ellers kan du måske
sætte en brænder (fx ekstern scsi) til 630. De skulle være til at få en
slik nu om dage.
Ellers kan du proppe 630 HD i en ekstern HD 3,5" kasse med usb/ firewire
og slutte til iBook. Kasse kan købes for ca 4-500 kr.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-05 23:25

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Ellers kan du proppe 630 HD i en ekstern HD 3,5" kasse med usb/ firewire
> og slutte til iBook. Kasse kan købes for ca 4-500 kr.

De fås osse billigere. i al fald kabinetter med USB2 (uden firewire)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-02-05 11:05

> [...]

> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

1. Hvis der er Ethernetkort i 630, forbinder du begge med et
Ethernetkabel.
2. Lån en CD-brænder med SCSI-stik og brænd det hele.
3. Lån en Mac med både Serielstik og Ethernetkort og overfør via den.

Find en person i nærheden af dig, som kan hjælpe med ovenstående.
Hvis du er i nærheden af mig, er du velkommen med en email.

/Preben (3500)
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Zaphod B

Dato : 22-02-05 11:05

> [...]

> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

Har den Performa'en et ethernet-stikk?

I så fall er vel dette det enkleste: Slå på AppleTalk og Fildeling på
iBook [*], stikk en ethernettkabel i begge (som muligens må være
krysset, kommmer an på iBook-generasjonen), og bruk AppleShare i Velger
på Performa'en til å logge på. Altenrativt kan du gjøre det motsatt vei
om du ønsker. Så kopierer du alt over til iBook den veien.

[*] Kjører iBook'en OS9 el OS X?
--
/Z

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-02-05 11:40

> [...]

> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

Nu gå jeg ud fra, at du heller ikke har et netort i din 630'er. Det kan
du måske finde brugt til en bilig penge i en skrotbunke et eller andet
sted. Sæt evt. en købsannonce op i markedsgruppen eller de danske
mac-sites markeds-sider.

Ellers kan du forbinde de to mac'ers modem og bruge et terminal-emulator
program som zterm. De ældre versioner af Clariswokrs/Appleworks (dvs.
indtil ver 5) havde også mulighed for at kommunikere ad den vej. Men det
tager laaaaang tid.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : jesper outzen

Dato : 22-02-05 12:14

jesper outzen wrote:
> [...]
> nye Ibook. Der er jo ikke USB og firewire på en 630 kun de "gamle" stik.
> Jeg er ikke på nettet mere med 630, så er deer nogle forslag.

Takker for flere at forslagene der er ikk netstik på630 og ikke modem(
det er smidt ud)
Jeg prøver umidelbart det med den løse harddiskskuffe,
jesper o

Fra : Erik Richard

Dato : 22-02-05 20:10

Hej Jesper

Og du kan roligt montere disken i enten en ekstern USB eller Firewire
kabinet, da Performa'ens HD er en ganske alm. ATA/IDE disk.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>