NE2 og ICQ?
Fra : Sadat

Dato : 25-05-01 01:58

Dav..

Lykkelige indehaver af en NE2 1024 forbindelse...

Men, jeg kan ikke sende filer over ICQ eller diverse små andre ting i andre
programmer.

Jeg har valgt åben konfiguration!

Hvad skal jeg åbne ?

Takker
--
Sadat
Sadat@mail.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-01 05:13

On Fri, 25 May 2001 02:58:20 +0200, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

>Lykkelige indehaver af en NE2 1024 forbindelse...
>Men, jeg kan ikke sende filer over ICQ eller diverse små andre ting i andre
> [...]

Der er en der har skrevet at han sender hans IP til den der skal sende
filer til ham, og den bruger han så istædet for e-mail adr. og så
skulle det virke. Jeg forslår så at oprette en ID på www.dyndns.dk og
så se om det virker også,,,

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 25-05-01 11:34

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lykkelige indehaver af en NE2 1024 forbindelse...
>
> Men, jeg kan ikke sende filer over ICQ eller diverse små andre ting i
> [...]

Hvor mange computere har du tilsluttet internet-forbindelsen? Det er kun én
computer der kan have adgang til sende filer over ICQ. (I de fleste tilfælde
vil det dog virke med flere computere hvis man sætter ICQ til at være bag en
firewall)

Den PC der skal kunne sende filer skal have IP-adressen 192.168.1.2

--
Jimmy Nielsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-05-01 14:17

> [...]
tilfælde
> vil det dog virke med flere computere hvis man sætter ICQ til at være bag

se cybercity's rimelige gode forklaring til icq opsætning.... skulle virke
fint til 20 eller 100 mennesker bag en cisco677..:)

regards, Peter Larsen

Fra : Aloysius Horn

Dato : 25-05-01 17:49

This works for me:

ICQ
In ICQ under "Preferences & security", "Preferences" and Connections, click
on "I am behind a firewall or proxy" then click on "Firewall Settings". Then
select "I don't have a SOCKS Proxy server on my firewall" or "I am using
another Proxy server". Click Next. Click "Use the following TCP listen
ports for incoming event" and set the TCP ports for 20000 to 20019 for the
first user, 20020 to 20039 for the second user, 20040 to 20059 for the
third user, etc.

OUT UDP 4000
IN TCP 20000 20019 for one user
OR
IN TCP 20000 20039 for two users
OR
IN TCP 20000 20059 for three users, etc.

Taken from:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Other