Design driller
Fra : Dennis

Dato : 21-02-05 21:24

Nu har jeg spurgt i div. forums om dette problem med det ender altid op
med at det bliver til en lille diskution om et eller andet andet... så
om man denne gang kunne prøve at holde sig til problemet. Jeg vil gerne
have en konkret løsning denne gang :D

Problemet er på min side www.advancedweb.dk . Det er menue(erne) ude i
venstre der driller. Det er selve "main" af menuen, der åbenbart stiller
jeg nedenunder istedet for ed siden af, selvom jeg har sat float: left;...

Som menuen skal se ud (rigtigt) er www.advancedweb.dk/screen.gif

Så... hvis der er nogle der var så "venlige" at komme med en løsning til
problemet, så ville jeg blive utrolig glad da jeg har brugt adskellige
timer på at få dette til af funge ordentligt.

Dennis
www.advancedweb.dk

Fra : Leonard

Dato : 21-02-05 21:45

Dennis <frank.glindhart@get2net.dk> wrote:

>Som menuen skal se ud (rigtigt) er www.advancedweb.dk/screen.gif

Det ser ud som om der ikke er plads nok til formularen, en eller anden
width skal nok være lidt bredere et sted.
Men du har helt vildt mange divs indeni og efter hinanden, så det er
ikke ret nemt at se hvad der gør hvad.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Dennis

Dato : 21-02-05 21:55

Leonard wrote:

> [...]
> width skal nok være lidt bredere et sted.
> Men du har helt vildt mange divs indeni og efter hinanden, så det er

Da du sagde det med at formen måske fyldte for meget, gik det pludselig
op for mig om jeg måske havde glemt at tænke på at padding i div også
skal tælles med i width.. utroligt det ikke er gået op for mig før :D

Men nu kan jeg pludselig se et andet problemet... :(

Jeg kan ikke få cellen der skal indholde baggrunden af venstre del af
menuen til at gå op i height 100%...

Jeg har fundet ud af at man ikke kan bruge % i height... men jeg kan
ikke lige se hvordan det ellers skulle gøre... og desuden skal 100% have
en fast højde at regne ud fra, så vidt jeg har forstået... men kan ikke
rigtig se hvordan jeg skal få løst den i dettet tilfælde

Dennis
www.advancedweb.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-05 22:24

Dennis wrote:

> [...]
> venstre der driller. Det er selve "main" af menuen, der åbenbart
> stiller jeg nedenunder istedet for ed siden af, selvom jeg har sat

Sæt noget margin-top på de indtastningsfelter.

I øvrigt, når du vælger en så mørk sidebaggrund, burde du overveje en lys
skrift. Jeg gider ikke sidde og anstrenge mine øjne for at skelne sort
skrift fra mørkegrå baggrund. Andre har det sikkert på samme måde.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis

Dato : 21-02-05 22:51

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> skrift. Jeg gider ikke sidde og anstrenge mine øjne for at skelne sort
> skrift fra mørkegrå baggrund. Andre har det sikkert på samme måde.

Jeg har tidligere haft en hvid main-boks.... den har jeg så beslutte at
fjerne fordi den "skar" for meget i øjnene...

Der var teksten så sort inde i den, men jeg har ikke nået at fået rette
det til en lidt lysere farve endnu.. Har overvejet at putte det ind i
lyseblå bokse ligesom på alle andre sider end på forsiden

Men er som sagt ikke ehlt færdig med siden endnu men skal nok få det
fikset :D

Dennis
www.advancedweb