Få tjekket sine porte her
Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-02-05 20:24

Hej
Ser ud til at være et godt sted at få tjekket sine porte udefra:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Ole

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-02-05 20:33

Og tag så lige et kig på <http://grcsucks.com/> bagefter.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/Folk_jeg_ignorerer_paa_usenet>

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-02-05 21:39

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Og tag så lige et kig på <http://grcsucks.com/> bagefter.

Ja, den gode Steven Gibson virker da en "anelse" utroværdig.
Kender du til noget lignende, hvor der eventuelt står lidt mere ordentlige
mennesker bag?

Ole

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-02-05 22:15

Hej Ole Thomsen, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> Ja, den gode Steven Gibson virker da en "anelse" utroværdig.

At han mere er selvpromoverende end speciel it-dygtig, er der næppe
nogen tvivl om. Men scanneren der er tilsyneladende anvendelig nok i
det omfang, at man formentlig kan se, om ens forespurgte porte er
"åbne" eller ej.

> Kender du til noget lignende, hvor der eventuelt står lidt mere
> ordentlige mennesker bag?

Hvis Anders ikke gør, er der sikkert en del andre, som gør. Men kommer
de ikke med noget, kan du evt. kigge på et par millioner scannere på fx
<http://www.google.dk/search?q=port+scan+online>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-02-05 22:31

> [...]

> Ja, den gode Steven Gibson virker da en "anelse" utroværdig. Kender
> du til noget lignende, hvor der eventuelt står lidt mere ordentlige

Du har fået nogle brugbare svar i tråden "Deaktivering af
tjenester". Det er i mine øjne farligt at løbe an på eksterne siders
forsikringer om hvilke aktive porte der er på din maskine.

Det jeg vil foreslå dig, er at bruge netstat eller lignende til at
undersøge hvilke porte der er åbne, og bagefter bruge Google til at
finde ud af hvad de dækker over. En søgning efter "port description"
giver en del brugbare links, f. eks
<http://www.iss.net/security_center/advice/Exploits/Ports/default.htm>.

Start derfra, og søg så videre på Google efter en beskrivelse af hvad
en given port bliver brugt til.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-02-05 00:01

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> Det jeg vil foreslå dig, er at bruge netstat eller lignende til at
> undersøge hvilke porte der er åbne, og bagefter bruge Google til at

Netstat på en XP med ICS enablet er - lettere upålideligt.

tcp_connect() 389 *no bind()*
tcp_connect() 1002 *no bind()*
tcp_connect() 1720 *no bind()*

På min XP testmaskine optræder disse 3 ikke i netstat -ano, men ikke desto
mindre kan man connect'e til dem.

nmap er sagen.

/Kasper