Link af billeder i celler ved hjælp af CC
Fra : MAB Technology

Dato : 21-02-05 18:34

Har med stor gavn læst tutorials for både HTML of CSS. Jeg er dog
kommet i et problem, jeg ikke selv er i stand til at løse. Jeg er
påbegyndt en webside som er relativ stor - ca. 40 sider. Siden
ligner andre websider i dens opbygning - laver den i tabeller.
Jeg ønsker ca. 6 logo'er et i hver sin celle, som altid bliver
vist på siden. Da disse logo'er med tiden skal skiftes ud, ville
det være en fordel, at bruge CSS til at styre de 6 celler. Jeg
ved hvordan jeg styrer et baggrundsbillede med CSS men, at give
hver en celle et ID og kunne skifte billeder ud der, har jeg
ingen anelse om?

Har før brugt NG, og håber på jeres hjælp - på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MAB Technology

Dato : 21-02-05 21:06

MAB Technology wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ingen anelse om?
>
> Har før brugt NG, og håber på jeres hjælp - på forhånd tak.

Er det noget i stil med det her, jeg skal bruge:

The ID Attribute
The ID attribute is used to define a unique style for an element. A
CSS rule such as

#wdg97 { font-size: larger }

may be applied in HTML through the ID attribute:

<P ID=wdg97>Welcome to the Web Design Group!</P>

Each ID attribute must have a unique value over the document. The
value must be an initial letter followed by letters, digits, or
hyphens. The letters are restricted to A-Z and a-z.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-05 22:10

MAB Technology wrote:

> Er det noget i stil med det her, jeg skal bruge:
>
> The ID Attribute

Ja, netop:

#celle1 {
color:black;
background:url(billede1.jpg);
}
#celle2 {
color:black;
background:url(billede2.jpg);
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : MAB Technology

Dato : 22-02-05 01:49

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja, netop:

> [...]

Jeg har prøvet mig frem Erik, men kan ikke lige få det til at
fungere - måske laver jeg en fejl. Hvor ville du sætte <tr><td
celler?

width="90">&nbsp;</td>
width="90">&nbsp;</td>
width="90">&nbsp;</td>
width="90">&nbsp;</td>
width="90">&nbsp;</td>
width="90">&nbsp;</td>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-05 17:10

MAB Technology wrote:

> Jeg har prøvet mig frem Erik, men kan ikke lige få det til at
> fungere - måske laver jeg en fejl. Hvor ville du sætte <tr><td
> celler?

Sådan:

.... hvis du vil have cellerne under hinanden

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : MAB Technology

Dato : 23-02-05 00:11