CSS - Ændre stylesheet
Fra : Sverri M Olsen

Dato : 21-02-05 09:10

Hej NG :)

Jeg har ofte tænkt på om det er muligt at ændre på et stylesheet
med en eller anden form for et php-script.

Når jeg siger "ændre", så mener jeg ikke at man faktisk ændrer på
det, men, "temporarily" bruger et stylesheet, hvor man selv har
defineret id, classes og lign.

Et eksempel kunne være at man på en (php eller lign.) side kan
indtaste et domain+html-fil... og derefter vælge en CSS-fil man
selv har lavet og trykke på submit. Så ser man den side man har
valgt, men nu med sit eget stylesheet.

Jeg håber at nogen vil hjælpe mig :)

Links til eksempler er altid godt, om nogen har nogle.

Takker!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-02-05 10:16

On 21 Feb 2005 08:10:20 GMT, Sverri M Olsen <sverri_olsen@dripz.dk>
wrote:

> [...]
>indtaste et domain+html-fil... og derefter vælge en CSS-fil man
>selv har lavet og trykke på submit. Så ser man den side man har

Svaret må være "ja". Løsningen kunne være noget i stil med:

- Hent den angivne side (kan gøres med file_get_contents() )
- Tilføj en stylesheet-henvisning eller indsæt stylesheet'et direkte,
fx før </head> (fx med preg_replace() )
- Output resultatet.

Derudover kan man overveje at sætte <base href="..."> til den aktuelle
side, så relative stier stadigvæk bevares.

--
- Peter Brodersen

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 21-02-05 21:20

> [...]
>
> Derudover kan man overveje at sætte <base href="..."> til den aktuelle
> side, så relative stier stadigvæk bevares.

Tusinde tak. Det var lige hvad jeg ledte efter :) Utroligt hvad man kan
med php :)

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-02-05 23:46

Sverri M Olsen wrote:

> Links til eksempler er altid godt, om nogen har nogle.

Måske du kan blive lidt inspireret af:

http://www.alistapart.com/articles/alternate/
http://www.alistapart.com/articles/phpswitch/

Mvh Tommy