Hvad er en "troll"? - Netikette
Fra : Carsten Stage

Dato : 21-02-05 04:15

Beklager igen dette Off Topic indlæg - men af indlysende årsager er det vel
på sin plads lige nu...

Dette skrives specielt af hensyn til nyankomne i gruppen, som måske bliver
forskrækkede over indlæggene fra én bestemt deltager.

I nyhedsgrupperne dukker der fra tid til anden en person op, der øjensynligt
ikke ønsker andet end at skabe splid og ballade. Det kaldes en "Troll"

En troll er ofte ustoppelig og totalt ligeglad med alt og alle. "Don't feed
the troll" siger man ofte - undlad at give ham næring, så ignorer hans
indlæg.

Alternativt brug de muligheder der er i dit program til at blokere
vedkommende, så vil du ikke se hans indlæg, før end at han skifter navn
igen.

Hvis du bruger Outlook Express så skal du ind under "meddelelse" i
menulinien. Her kan du vælge at blokere afsenderen af det indlæg du har
markeret eller du kan oprette en regel udfra meddelelsen. Det sidste giver
de bedste muligheder

I yderste konsekvens vil klager til hans udbyder ende med at hans
internetadgang bliver lukket. I den konkrete situation er udbyderen
TDC-internet og adressen til klager over misbrug er abuse@post.tele.dk

Men vigtigst, ignorer hans indlæg, undlad at besvare dem, så vil de mange
som har blokeret ham ikke se hans indlæg i svarene heller...

FUT: news:dk.admin.netikette (Se på http://usenet.dk hvad FUT betyder)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : verner

Dato : 21-02-05 12:45

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette skrives specielt af hensyn til nyankomne i gruppen, som måske bliver
> forskrækkede over indlæggene fra én bestemt deltager.

Ja EsbjergPer og de andre HYLERE. Hver gang jeg skriver et indlæg om
DCU er disse HYLERE på banen med SVINERIER. DE ønsker IKKE at debattere
EMNET men er kun ude på PERSONSVINERIER tag jer i agt for disse tåber
som Carsten Stage og andre i denne gruppe ELSKER DET er lige deres kop te.

> I nyhedsgrupperne dukker der fra tid til anden en person op, der
> øjensynligt
> ikke ønsker andet end at skabe splid og ballade. Det kaldes en "Troll"

Hvis personen du hentyder til så skriver jeg KUN om lovlige EMNER ! eller
forstår
du overhovedet hvad lovlige emner er i denne gruppe. Er det de svinske
indlæg
som kommenterer mine indlæg ?

> I yderste konsekvens vil klager til hans udbyder ende med at hans
> internetadgang bliver lukket. I den konkrete situation er udbyderen
> TDC-internet og adressen til klager over misbrug er abuse@post.tele.dk

Enig her er "gode" personer at starte med

PER,ESBJERG
KIM OLSEN
FLEMMING UDBJORG
STEEN i fler udgaver