Firefox - mærkelig! Vil opdateres, eller s~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-05 00:48

Min Firefox er begyndt at opføre sig ganske underligt. Når jeg lige
har startet min PC, så virker den enten fint, eller ser ud som her:
http://www.simlock.dk/temp/firefoxupd.jpg

Bemærk den lille grøne knap til højre for "Hjælp". Jeg får dog at
vide, at der ingen opdateringer er, hvis jeg dobbeltklikker på den.

Jeg kan ikke skrive noget i hverken adresse- eller søgefeltet, og hvis
jeg fx trykker Ctrl-T for at åbne et nyt tab, så kan jeg ikke se det.
Dog får jeg at vide, at jeg er ved at lukke to tabs, hvis jeg taster
Alt-F4!

Når Firefox har opført sig sådan, og lukkes - så kan jeg ikke åbne den
igen (før jeg har genstartet PCen).

En reinstallation, det hjalp tilsyneladende ikke. Nogle forslag? Lige
nu må jeg benytte Internet Explorer, det holder jo ikke rigtig

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-02-05 01:01

Lasse Hedegaard skrev:
> En reinstallation, det hjalp tilsyneladende ikke. Nogle forslag?

Slettede du firefoxprofilen før du lavede den nye installation
C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-05 01:04

On Mon, 21 Feb 2005 01:01:27 +0100, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Slettede du firefoxprofilen før du lavede den nye installation

Nej, men jeg ville også være meget ked af, at miste min profil.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-02-05 03:08

On Mon, 21 Feb 2005 01:04:24 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Nej, men jeg ville også være meget ked af, at miste min profil.

Nu gjorde jeg det så alligevel (har dog en kopi, som jeg senere vil
hente data fra).

Problemet er dog netop opstået igen! Det eneste plugin jeg har
installeret er Adblock!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : L[x]

Dato : 22-02-05 06:28

Lasse Hedegaard wrote:

> Problemet er dog netop opstået igen! Det eneste plugin jeg har
> installeret er Adblock!

Så er det nok adblock der er årsag til problemet. Alt efter hvilken
funktionalitet du ønsker findes der en extension kaldet flashblock som
jeg endnu ikke har haft problemer med.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-02-05 11:38

On Tue, 22 Feb 2005 06:28:09 +0100, "L[x]" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Så er det nok adblock der er årsag til problemet.

Nix, det er forsøgt afinstalleret. Lige nu er der ingen plugins, og
problemer er der stadig.

>Alt efter hvilken funktionalitet du ønsker findes der en extension kaldet flashblock som
>jeg endnu ikke har haft problemer med.

Jeg ønsker at fjerne reklamer, hvilket netop er ideen med Adblock.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-05 12:28

Lasse Hedegaard skrev:

> Problemet er dog netop opstået igen! Det eneste plugin jeg har
> installeret er Adblock!

Hvilket operativsystem bruger du?

Hvilken Firefox-udgave lægger du ind (dansk, engelsk)?

Kører du på en gammel maskine eller med begrænset plads på harddisken?

Jeg har nogle få gange oplevet lidt af det samme med den grønne pil, men
her har jeg altid bare kunne lukke browseren og åbne den igen -
hvorefter alt fungerer normalt.

Har du installeret FF oven i en tidligere version? Prøv evt. at lægge
den ind i et helt nyoprettet bibliotek.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-02-05 12:35

On Tue, 22 Feb 2005 12:27:53 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvilket operativsystem bruger du?

Windows XP.

>Hvilken Firefox-udgave lægger du ind (dansk, engelsk)?

Der er forsøgt både med dansk og engelsk 1.0, samt de nyeste builds.

>Kører du på en gammel maskine eller med begrænset plads på harddisken?

Nej.

>Jeg har nogle få gange oplevet lidt af det samme med den grønne pil, men
>her har jeg altid bare kunne lukke browseren og åbne den igen -
>hvorefter alt fungerer normalt.

Det har jeg også tidligere, men nu er det hver eneste gang.

>Har du installeret FF oven i en tidligere version? Prøv evt. at lægge
>den ind i et helt nyoprettet bibliotek.

Det blev prøvet i aftes. Senere, så dukkede fejlen op igen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-02-05 12:42

Lasse Hedegaard skrev:

> Det blev prøvet i aftes. Senere, så dukkede fejlen op igen.

Hvor lang tid gik der før fejlen kom? Havde du besøgt nogle specielle
sider i det tidsrum?

Jeg er bange for at jeg ikke rigtig kan komme med nogle kvalificerede
bud på årsagen til dit problem. Prøv evt. at oprette en rapport på
bugzilla.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-02-05 14:55

On Tue, 22 Feb 2005 12:42:23 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvor lang tid gik der før fejlen kom?

Et par timer - højst.

>Havde du besøgt nogle specielle sider i det tidsrum?

Nej, jeg var ved at opsætte Firefox som jeg ønsker den opsat, og havde
bl.a. besøgt nogle sider med reklamer, for at få Adblock til at fjerne
disse.

>Jeg er bange for at jeg ikke rigtig kan komme med nogle kvalificerede
>bud på årsagen til dit problem. Prøv evt. at oprette en rapport på
>bugzilla.

Jeg har spurgt på http://forums.mozillazine.org/ - endnu uden respons.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-05 01:23

On Mon, 21 Feb 2005 00:48:17 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>En reinstallation, det hjalp tilsyneladende ikke.

At køre Firefox i "Safe Mode" giver heller ikke pote.

Af en eller anden årsag, så finde Firefox stadig i listen (efter den
er lukket), når jeg trykker Ctrl-Alt-Del, hvis den har opført sig
mærkeligt inden jeg lukkede den. De gange hvor den fungerer, der
dukker den IKKE op i listen!

Hvis jeg tvinger programmet til at lukke (via listen), så kan jeg
starte Firefox igen - men det er jo ikke rigtig holdbart!

Venligst,
Lasse Hedegaard