Størrelsen på celler i tabeller
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-02-05 00:55

Hej

Jeg har tit haft problemer med at størrelsen på cellerne i tabeller er svære
at holde styr på, da de udvider sig automatisk, hvis der ikke er plads til
den tekst der kommer i dem.

Findes der en måde man kan låse cellernes størrelse på. Så de ikke ændrer
sig selv om man smidder for meget tekst ind i dem?

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-05 01:00

Johnny Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Findes der en måde man kan låse cellernes størrelse på. Så de ikke
> ændrer sig selv om man smidder for meget tekst ind i dem?

Nej. en tabelcelles størrelse defineres ganske vist ved css, men er der ikke
plads til indholdet, bliver cellen automatisk større. Sådan gør tabelceller
bare.

men du kan lægge en div ind i tabelcellen, give den samme størrelse og give
den overflow:auto;

her</div></td>

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-02-05 13:20

On Mon, 21 Feb 2005 00:59:57 +0100, Erik Ginnerskov
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
> ikke
> plads til indholdet, bliver cellen automatisk større. Sådan gør

Som jeg læser <url:http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html#width-layout>
så burde en tabel ikke udvide sig, hvis man bruger table-layout:fixed;
I IE virker det også fint, default er overflow:hidden;, hvis man sætter
overflow:visible, så overlapper indholdet fra den celle indholdet af den
næste celle.
Se tests på <url:http://ryankristensen.com/tests/table-layout.html>

Hverken Opera eller Mozilla understøtter tilsyneladende noget som helst af
det, så helt brugbart er det endnu ikke.

--
Ryan Kristensen

Fra : zigma.dk

Dato : 21-02-05 01:18

Johnny Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Findes der en måde man kan låse cellernes størrelse på. Så de ikke ændrer
> sig selv om man smidder for meget tekst ind i dem?

Mjorw, både og, du kan give den en fast bredde i css, og skulle der så komme
for meget ind i, udvider den sig i højden, såfremt ingen af ordene i teksten er
breddere end cellens bredde, dvs. der skal være et mellemrum hvor teksten kan
dele sig.

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne