Hjælp til e-mail opsætning på N6230
Fra : Bettina&Fillip

Dato : 20-02-05 23:14

Hej NG

Jeg har Gprs abn via arbejdet hos Telia og en N6230.
Jeg ønsker at kunne modtage mail når jeg er på farten.

Det er imidlertid ikke så let at få den sat op til dette.
Har været inde på Telia´s hjemmeside og hente opsætninger, men når jeg
vælger den ene opsætning "fortæller" telefonen at jeg skal oprette et GPRS
abn. (Det ved jeg jeg har for jeg wapper perferkt på GPRS).
Med den anden opsætning fra deres hjemmeside lader den mig kalde op via GSM
på en nummer som ikke virker.

Har lige sat en anden N6230 op på e-mail som har CBB og det kørte i første
hug.

Andre der har haft problemer med Telia og modtage mail og som har løsning på
problemet?

Mvh

Fillip

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-02-05 08:51

> [...]
> abn. (Det ved jeg jeg har for jeg wapper perferkt på GPRS).
> Med den anden opsætning fra deres hjemmeside lader den mig kalde op via

Jeg mener, at Telia kører WAP og GPRS på hvert sit APN. Derfor skal du have
en seperat GPRS-opsætning udover din WAP-opsætning. Den seperate
GPRS-opsætning skal du sætte email-klienten til at forbinde via (finder du
under indstillinger for email).

> Har lige sat en anden N6230 op på e-mail som har CBB og det kørte i første
> hug.

På SONOFONs net opereres der kun med to APN'er: "SONOFON" og "Internet".
SONOFON giver adgang til MMS, og Internet giver både WAP- og GPRS-adgang.
Derfor kan ens WAP-opsætning også bruges til at hente mail ned med.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Bettina&Fillip

Dato : 21-02-05 23:06

Jeg måtte kaste håndklædet i ringen og ringe til Telia, og det hjalp.
Her er opsætningen (som underligt nok ikke kan hentes fra deres hjemmeside)
direkte sakset:

E-mail via GPRS hos Telia

Manuel opsætningvejledning:
Tryk på Menu
Vælg Beskeder
Vælg Beskedindstilling.
Vælg E-mail-beskeder
Vælg Aktive e-mail-indstillinger og udvælg en tom profil
Vælg Rediger aktive e-mail-indstillinger
Vælg Postkassenavn
Indtast f.eks : "GPRS Mail" og tryk OK
Vælg E-mail-adresse
Indtast din E-Mail-adresse (udleveret af din ISP) og tryk OK
Vælg Navn og indtast et valgfrit navn, du vil præsentere dig med og tryk OK
Vælg Server (SMTP) til udgående e-mails
Indtast: "smtp.gprs-connect.dk" og tryk OK
Vælg Type af server til indgående e-mails og udvælg POP3
Vælg Server til indgående e-mails (POP3), angiv server (oplyst af din ISP)
og tryk OK
Vælg POP3 brugernavn, angiv dette (oplyst af din ISP) og tryk OK
Vælg POP3/IMAP-adgangskode og angiv denne (oplyst af din ISP) og tryk OK

Vælg Andre indstillinger
Medtag signatur og Brug SMTP-godkendelse skal begge stå til Nej
Der skal ikke stå noget i SMTP-brugernavn og -adgangskode
Port (SMTP) til udgående e-mails skal stå til 25
Port til indgå. e-mail (POP3/IMAP) skal stå til 110
Svar til-adresse er ikke valgt under denne test.
Sikkert login skal stå til Fra
Hent e-mails er valgfrit, men under testen stod den til 30

Vælg SMTP-forbindelsesindstillinger
Vælg Proxyservere og udvælg Deaktiver
Vælg Databærer og udvælg GPRS
Vælg Indstillinger for bærer
Vælg GPRS-adgangspunkt
Indtast: "www.internet.mtelia.dk" og tryk OK
Vælg Godkendelsestype og udvælg Normal
Vælg Logintype og udvælg Automatisk
Der skal ikke stå noget i Brugernavn og Adgangskode
Tryk på Tilbage to (2) gange

Vælg POP3-forbindelsesindstillinger
[...]

Tryk nu Tilbage seks (6) gange

Din E-mail-konto er nu sat op med Telia GPRS-forbindelse.

Mvh

Fillip

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 19:59

Hejsa

Her er hvordan du sætter din 6230 op til at hente mail via GPRS hos TDC:

[...]
Indtast: "smtp.mail.dk" og tryk OK
[...]

Indtast: "internet" (små bogstaver) og tryk OK
[...]

Din E-mail-konto er nu sat op med TDC GPRS-forbindelse.

Med venlig hilsen
Steen K - Nokia 6230 Telmore, mail hos TDC