Dataforbindelser via mobiltelefon
Fra : Per J \(4220\)

Dato : 20-02-05 21:01

Hej

Hvilken mobiltelefon med modem tilsluttet en pc, kan fungerer på samme måde
som et isdn modem tilsluttet en pc?
Skal bruges til remote at koble op på forskellige telefoncentraler i
forbindelse med service og tilretninger.
Telefoncectralerne kan kun tilgåes online on site, via tcp/ip(extern
ip-adresse skal være sat op i centralen) eller via et isdn modem.

--

Venlig hilsen

Per

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-02-05 08:49

> [...]
> Telefoncectralerne kan kun tilgåes online on site, via tcp/ip(extern
> ip-adresse skal være sat op i centralen) eller via et isdn modem.

Det kan stort set alle telefoner der er på markedet i dag. Hvilket setup har
du tænkt dig at benytte? Skal klienten forbinde til centralen, eller vil du
benytte dialback? Hvilken forbindelse har du i tankerne - HSCSD eller GPRS?

Derudover vil jeg anbefale dig at købe en Cardphone - f.eks. en Nokia D211 -
hvis der er tale om en bærbar computer. Det gør det langt lettere, da du så
ikke skal til at koble mobiltelefonen til computeren etc.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : test

Dato : 23-02-05 07:59

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> du
> benytte dialback? Hvilken forbindelse har du i tankerne - HSCSD eller

pc>mobil med modem>telefonanlæggets interne isdn-modem som tager datakald.
(her er det vigtigt, at mobilens modem eller pc suieten fungerer identisk
med et isdn modem, da det er den eneste opkaldes type telefonanlægget har
indbygget som standard)
eller
pc>mobil med HSCSD eller GPRS, tildelt fast
ip>internettet>router>telefonanlæg.
(her er det vigtigt, at der tildeles den samme ip adresse til pc'en hver
gang der kobles op til isp, da remote ipadresse skal være forprogrammeret i
telefoncentralen

Det er oz en option jeg har tænkt på.

Mvh. Per