Skærme
Fijala 3554
Skærmstikspørgsmål til TFT-skærm
Fra : Kristian

Dato : 20-02-05 18:35

Har lige købt en 19" TFT-skærm hos Computercity til 2499,-.
Synes selv, at det er et godt køb.....spiller ikke de vilde spil.
Nu troede jeg , at jeg skulle til at bruge digitalstikket på mit skærmkort
(Radeon9000 Pro) men stikket i den nye skærm er det gamle grafikkortstik.
Synes at det nye billede er flot og skarpt.....i forhold til min gamle 17"
CRT-skærm.....men bliver billedet bedre hvis jeg bruger en adapter til mit
digitalstik på skærmkortet?.....eller er der andre fordele...eller ulemper?
Skærmen er en Ingram Micro A.G. Europe 190M.

Kristian

Fra : Hans

Dato : 20-02-05 19:56

Kristian wrote:
> [...]
> hvis jeg bruger en adapter til mit digitalstik på
> skærmkortet?.....eller er der andre fordele...eller ulemper? Skærmen

Jeg har en kabel med DVI til VGA stik til testopstillinger, og har endnu
ikke oplevet at det var bedre end en godt VGA-kabel. Hvis du i øvrigt er
tilfreds med billedkvaliteten, så ville jeg ikke ofre 2-300 kr. på et kabel,
hvor resultatet ganske givet bliver dårligere. En adapter som du foreslår
vil være endnu værre.

Hans

Fra : Kristian

Dato : 20-02-05 20:59

Jeg takker for svaret.....og sparer pengene

Kristian

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 22:30

Det bedte vil jo være vis du byttede skærmen til en med DVI indgang.....
På min Dell FP2001 er DVI bedre end VGA, ikke voldsomt men lige takken
bedre.
Jeg vil mene at grafikkortet nok er mere vigtigt - det er jo der signalet
dannes.

/Peter

Fra : Kristian

Dato : 22-02-05 16:10

> [...]
> bedre.
> Jeg vil mene at grafikkortet nok er mere vigtigt - det er jo der signalet

Det var jo ikke lige det der var spørgsmålet......vel?......
Er faktisk rigtig glad for min nye skærm, der også var prissat helt
OK.....efter min mening.
Så en ombytning kommer ikke på tale.
Ved ikke om mit skærmkort er ok.......det er et Sapphire Radeon 9000
Atlantis Pro 128Mb.

Kristian

Fra : ----OR----

Dato : 22-02-05 17:21

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> .....men bliver billedet bedre hvis jeg bruger en adapter til mit
> digitalstik på skærmkortet?.....

Bruger du en adaptor får du kun analogt signal frem, aldrig det digitale. Så
det kan ikke betale sig at forsøge med.