MS Windows
briani 27239
Hvordan ser man hvilken processor der er i~
Fra : Poul Erik

Dato : 20-02-05 14:41

Hej

En af mine bekendte købte i fredags en komputer, hvor der skulle sidde
en AMD XP 2600+ processor i.

Da jeg var ved at hjælpe ham i går, så jeg under "Egenskaber" i "Denne
computer", at den skrev AMD Athlon XP 2000+.

Jeg downloadede så CPUZ.

Også denne skrev AMD Athlon XP 2000+.

Er det sikkert, eller hvordan ser man hvilken processor der er i
computeren.

Hvis ikke det er den rigtige processor kommer de til at skifte den.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Per

Dato : 20-02-05 15:06

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> En af mine bekendte købte i fredags en komputer, hvor der skulle sidde
> en AMD XP 2600+ processor i og en hel masse mere....

Download dette geniale program Everrest.

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Home versionen er gratis - det er ufatteligt hvad du kan få af oplysninger
om din pc via programmet.

Jeg bruger det selv og der er intet snavs eller lign. der følger med.

Jeg kan se at jeg selv kører Intel P4, 2.66 mhz.

Mvh. Per!

Fra : Poul Erik

Dato : 20-02-05 17:23

On Sun, 20 Feb 2005 15:05:47 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
>
>Home versionen er gratis - det er ufatteligt hvad du kan få af oplysninger

Har nu hentet det og kørt det.
Også dette program siger det er en 2000+
(CPU =AMD Athlon XP-A 1533 (11,5 * 133) 2000+)

De må have computeren ud i morgen.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : jda^fx

Dato : 20-02-05 17:35

On Sun, 20 Feb 2005 17:23:21 +0100, Poul Erik
<lindaa@mail.telecykel.dk> wrote:

>Har nu hentet det og kørt det.
>Også dette program siger det er en 2000+
>(CPU =AMD Athlon XP-A 1533 (11,5 * 133) 2000+)

> [...]

Jeg har brugt Everest mange gange og det har ikke svigtet mig endnu,
så det kan du roligt gøre

--
jda^fx

Fra : Jakob M

Dato : 20-02-05 15:33

> Jeg downloadede så CPUZ.
>
> Også denne skrev AMD Athlon XP 2000+.

CPU-Z plejer ikke at tage fejl. Kan du ikke poste clockfrekvens og FSB i
Mhz, så kan vi se nøjagtigt hvilken model det er ?.

Mvh
Jakob

Fra : Poul Erik

Dato : 20-02-05 17:12

On Sun, 20 Feb 2005 15:32:53 +0100, "Jakob M" <smoelf@gmail.com>
wrote:

>CPU-Z plejer ikke at tage fejl. Kan du ikke poste clockfrekvens og FSB i
>Mhz, så kan vi se nøjagtigt hvilken model det er ?.
>
>Mvh
>Jakob

Jeg regner med at det er noget af dette du vil se:
Efter dette kommer der en helt masse mere om maskinen, men det er vist
ikke vigtigt i denne sammenhæng.

----------------------
CPU-Z version 1.27
----------------------

CPUID Output

Number of CPUs         1
Name            AMD Athlon XP
Code name         Barton
Specification         AMD Athlon(tm) XP 2000+
Family/Model/Stepping      6A0
Extended Family/Model      7/A
Package            Socket A
Technology         0.13µ
Instructions Sets      MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended
3DNow!, SSE
Clock Speed         1533.4 MHz
Clock multiplier      x11.5
Front Side Bus Frequency   133.3 MHz
Bus Speed         266.7 MHz
P-Rating         2000+
L1 Data Cache         64 KBytes, 2-way set associative, 64
Bytes line size
L1 Instruction Cache      64 KBytes, 2-way set associative, 64
Bytes line size
L2 Cache         512 KBytes, 16-way set associative, 64
Bytes line size
L2 Speed         1533.4 MHz (Full)
L2 Location         On Chip
L2 Data Prefetch Logic      yes
L2 Bus Width         64 bits
Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-05 23:06

> [...]
> ikke vigtigt i denne sammenhæng.
>
> ----------------------
> CPU-Z version 1.27
> ----------------------
>
> CPUID Output
----

> Number of CPUs 1
> Name AMD Athlon XP
> Code name Barton
> Specification AMD Athlon(tm) XP 2000+
> Family/Model/Stepping 6A0
> Extended Family/Model 7/A
> Package Socket A
> Technology 0.13µ
> Instructions Sets MMX, Extended MMX, 3DNow!, Extended

Jeg bemærker, at det er en Barton. Den er da vist aldrig lavet som 2000? Mig
bekendt skal Barton køre med 333 (2X166)mhz på bussen, så hvis den står for
lavt, vil den også blive genkendt med for lav hastighed.
Så I skal vist en tur i bios og sætte den til den rigtige hastighed, så tror
jeg, at i får de sidste mhz ud af dyret.

Kurt

Fra : jda^fx

Dato : 20-02-05 23:18

On Sun, 20 Feb 2005 23:05:38 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]
>Så I skal vist en tur i bios og sætte den til den rigtige hastighed, så tror
>jeg, at i får de sidste mhz ud af dyret.

Hvis det er en helt ny comp og den ikke lever op til det den lover, så
kan det ikke være rigtigt at man selv skal til at rode med at tune
bios-settings. Det kan man vel godt hvis man gider, men ellers er det
bare RMA-tid.

--
jda^fx

Fra : Poul Erik

Dato : 20-02-05 23:56

On Sun, 20 Feb 2005 23:17:45 +0100, jda^fx <wh@tever.not> wrote:

> [...]
>kan det ikke være rigtigt at man selv skal til at rode med at tune
>bios-settings. Det kan man vel godt hvis man gider, men ellers er det

Det er en sprit ny computer, og er det en 2600+, der står forkert, må
de rette det.

Jeg vil af princip ikke ændre ved en helt ny computer. De må levere
hvad de er betalt for. En computer der kører med den rigtige
hastighed.

Også selv om det eventuelt skyldes den står forkert i Bios. Yderligere
er det ikke min, men en bekendts. Havde det været min, nå ja, så
måske, og så alligevel ikke.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-02-05 01:06

> [...]
>
> Også selv om det eventuelt skyldes den står forkert i Bios. Yderligere
> er det ikke min, men en bekendts. Havde det været min, nå ja, så

Tja, hvem skal pille computeren fra hinanden igen, hvem skal bære den hen i
forretningen igen, hvem skal måske vente på, at der kommer en som kan ændre
bios, hvem skal selv bære den hjem igen og hvem skal sætte ledningerne i
igen og hvem har brugt x antal minutter/timer?
Din ven.
En tur i bios tager 30-60 sekunder.
At jeg så nok kan være enig i, at det er forkert at levere noget, som er
indstillet forkert osv. ændrer ikke på ovenstående.

Kurt

Fra : Poul Erik

Dato : 21-02-05 17:46

On Mon, 21 Feb 2005 01:06:20 +0100, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>At jeg så nok kan være enig i, at det er forkert at levere noget, som er
>indstillet forkert osv. ændrer ikke på ovenstående.

Er afleveret rettet og hentet igen. Deviste sig både at være en fejl i
Bios, og en jumper på bundkortet, men nu kører den igen.

Tak for hjælpen til alle.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jack

Dato : 21-02-05 00:08

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> tror
> jeg, at i får de sidste mhz ud af dyret.

Undskylder det ikke er rigtige gruppe, men når i nu er igang, jeg aner ikke
en skid om cpu, hvordan ser nedenstående ud + ken der vrides mere ud der ?
CPU Egenskaber:
CPU Type AMD Athlon XP-A, 2100 MHz (10.5 x 200) 3000+
CPU Alias Barton
CPU step A2
Instruktions Sæt x86, MMX, 3DNow!, SSE
L1 Kode Cache 64 KB
L1 Data Cache 64 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, Full-Speed)

Fra : Jakob M

Dato : 21-02-05 10:27

> Undskylder det ikke er rigtige gruppe, men når i nu er igang, jeg aner
> ikke en skid om cpu, hvordan ser nedenstående ud + ken der vrides mere ud
> der ?

Hvis du vil vride mere ud af den, kan de hjælpe dig ovre i

Mvh
Jakob

Fra : Plonk

Dato : 21-02-05 18:08

Som han jo også selv vidste, men (som han også skrev) så var snakken jo
igang her.... og så er det vel iorden (nååeee nej det er det ikke !!!!!)
hvorfor alle de politimænd i samtlige ng ??

Fra : Jakob M

Dato : 21-02-05 21:15

"Plonk" <Niks@nej.dk> skrev i en meddelelse
> Som han jo også selv vidste, men (som han også skrev) så var snakken jo
> igang her.... og så er det vel iorden (nååeee nej det er det ikke !!!!!)
> hvorfor alle de politimænd i samtlige ng ??

Politimænd ?. Hvor ?. At du ikke fatter en venlig henstilling er dit
problem.

/Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 21-02-05 10:36

Som andre allerede har bemærket er det bare en indstilling i BIOS der skal
rettes, det er den rigtige CPU. FSB skal hæves til 166Mhz i stedet for
133Mhz.
Om din ven så selv vil gøre det eller butikken skal, er op til din ven. Det
er også irriterende at skulle undvære computeren i længere tid.

Mvh
Jakob

Fra : Poul Erik

Dato : 21-02-05 17:46

On Mon, 21 Feb 2005 10:36:02 +0100, "Jakob M" <smoelf@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Om din ven så selv vil gøre det eller butikken skal, er op til din ven. Det
>er også irriterende at skulle undvære computeren i længere tid.

Jeg fik den i aftes, afleverede den på vej til arbejde, og hentede den
efter.

Der var fejl i både Bios og en jumpeer på bundkortet.
Alt virker rigtigt nu.

Tak for hjælpen til alle.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse