Die Randficten - Hvorfør gør de sådan?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-02-05 12:29

Jeg ser tit de tyske slager-show på tysk tv og der er en sang man har hørt
ustandseligt i masser af showene i den sidste tid. Det er en sang som
tilsyneladende er lige så populær som "Schnappi - das kleine krokodill".
Sangen er med "Die Randfichten" som vist ikke behøver yderligere
beskrivelse. Det er trods alt Tysklanmds pupulæreste gruppe. Men den sang
som de spiller hele tiden, nemlig "Lebt denn dr alte Holzmichl noch?",
foregår på en speciel måde. Cirka 10 gange i løbet af sangen rejser folk sig
op og svinger folk armene op i luften og sætter sig igen. Hvorfor gør de
det?.
Hvad er meningen med det - hvad betyder det?

Er der nogen som ved det?. Hvis man dog bare vidste hvad teksten betød,
ville det måske forklare sig selv?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-02-05 12:32

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42187484$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Er der nogen som ved det?. Hvis man dog bare vidste hvad teksten betød,
> ville det måske forklare sig selv?

Her står der lidt på tysk om sangen
http://www.mdr.de/dabei-ab-zwei/mixtour/1774703.html

Fra : ulrik

Dato : 20-02-05 15:08

Umiddlebart vil jeg, uden selv at have set den nævnte nævefægtende optræden,
mene, at der er tale om en hyldest til den tyske kannibal Armin Miewes, som
også omsynges i det fine, fine Rammsteinnummer 'Mein Teil'. Alternativt
kunne der være tale om en kult, en ny Jim Jones i en tysktalende udgave,
der, gennem snedigt konstrueret baglænse (!) meddelelser, ansporer folk
under pres til på et bestemt givent tidspunkt at tage deres eget liv. Jeg
ved det som sagt ikke, dette er kun et gæt. alene navnet 'Die Randfichten',
der som bekendt betyder 'Uglehullerne', er nok til at skræmme en fra vid og
sans. Jeg mener, at man er gået bort fra det nye enhedskomma, så jeg har i
denne tekst, efter bedste evne, benyttet klassisk grammatisk kommatering.
Skulle der forefindes stave- og/eller grammatiske fejl i dette indslag,
skyldes det givet, at jeg ikke har fået test nok som barn.

Ul.

Fra : bonfils

Dato : 21-02-05 14:09

On the day of our lord Sun, 20 Feb 2005 15:08:12 +0100, the most
honourable "ulrik" <ulrikke@webspeed.dk> expostulated:

> [...]
>Skulle der forefindes stave- og/eller grammatiske fejl i dette indslag,
>skyldes det givet, at jeg ikke har fået test nok som barn.

Lyder rimeligt. Så skulle det vist være opklaret!
(Og jeg kan rigtig godt lide ordet "omsynges")

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Per Madsen

Dato : 21-02-05 15:03

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> Hvad er meningen med det - hvad betyder det?
>
> Er der nogen som ved det?. Hvis man dog bare vidste hvad teksten betød,

Det er en kendt nedertysk salut der betyder "Stop! Vi gi'r op" eller så
noget lignende...Salutten ses ofte i semi-erotiske tyske film fra
'70'erne...kan f.eks. ses i "Spaß im Lederhosenland (teil Drei)"

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk