MS Windows
briani 27239
Win XP langsom
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 19-02-05 23:44

Hej.
Jeg har lige reinstalleret min win XP da den blev meget langsom.
Min problem er at den også er langsom efter geninstallationen.
Hvis jeg kigger på Windows Jobliste er aktiv systemproces meget høj i cpu
99% næsten hele tiden, men i bunden af vinduet er cpu-brug opgivet til 0%.

Er der nogle som kan give mig et hint om hvad der er galt ,jeg kører service
pack2 kan det være det?

MVH
Niels Peter

Fra : jda^fx

Dato : 20-02-05 00:12

On Sat, 19 Feb 2005 23:44:11 +0100, "Niels Peter Nielsen"
<fjerndette-npn@tv.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle som kan give mig et hint om hvad der er galt ,jeg kører service

SP2 i sig selv gør ikke en computer langsom, og slet ikke hvis det er
en helt ny installation, specielt ikke hvis du har kørt den ind før du
har kørt andre programmer etc. ind. Når du kigger i taskmanager under
fanebladet ydeevne, så ser du hvor meget CPU kraft der bliver brugt af
den samlede mulige. Altså står den på 1%, går den næsten i tomgang.
Når du så kigger under processor, kan du se, at 'aktiv systemproces'
bruger omkrig 97-99% CPU så er det ikke af din totale CPU kraft, men
af det der bliver brugt i øjeblikket -> altså er det aktiv
systemproces der bruger omkring 1% af din CPU og en hel masse andre
processor der bruger stort set ingenting. Prøv at sorter dem efter
hukommelsesforbrug i stedet for, for at se om der skulle være noget
der. Og prøv lige for en sikkerheds skyld at køre Spybot
http://www.safer-networking.org/en/index.html Den kan også give dig en
god oversigt over hvad der starter sammen med maskinen; Mode ->
advanced mode -> Tools -> System startup. Det er der jeg lige ville
starte

--
jda^fx

Longhorn error #4778, EULA violation: E-mail recieved written by non-MS application.
Scanning partition for incompatible content. Reactivate MS software

Fra : John T.

Dato : 20-02-05 00:23

"Niels Peter Nielsen" <fjerndette-npn@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99% næsten hele tiden, men i bunden af vinduet er cpu-brug opgivet til 0%.
>
> Er der nogle som kan give mig et hint om hvad der er galt ,jeg kører

Så kører du utroligt godt, aktiv skal være så høj
som muligt, og den i bunden er hos mig 2-3
og aktiv 96-97
men jeg har også TV programmer, millibar og udetemperatur
kørende hele tiden, så du kører helt fint med de tal.
Der er altså noget helt andet i vejen, du har vel ikke
gendannelse slået til ? Der KAN være for mange
gendannelspunkter og det sløver maskinen,
prøv at slå det fra og så sætte det til igen.
Hjælper det ikke må du turen igennem med
div. renseprogrammer, det kunne tænkes at du
har noget snask, men jeg forstår det nu ikke når du
har geninstalleret, (med format først) ???
For du har vel ikke bare kørt en rep. vel ??
John