MMS til og fra USA
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-02-05 21:42

Hej

Når jeg prøver at sende en MMS til USA får jeg beskeden "Adgang til
tjenesten nægtet".
Ligeså kan der ikke sendes fra USA til mig.
Der er ingen problemer med SMS

Nogen der ved hvorfor?

Jeg har Telia-abonnement

MvH
Mikael

Fra : Mads

Dato : 19-02-05 21:55

On Sat, 19 Feb 2005 21:42:22 +0100, "Mikael Mortensen"
<mikael@danbbs.dk> wrote:

> [...]
>tjenesten nægtet".
>Ligeså kan der ikke sendes fra USA til mig.

Det kommer vist an på hvilket selskab personen i USA bruger.
De forskellige amerikanske telefonselskaber samarbejder kun
med visse europæiske. selskaber når det drejer sig om SMS
og MMS beskeder.
Jeg har samme problem med beskeder til bekendte i både
USA og Singapore. En anden bekendt i USA kan jeg dog
godt sende SMS'er til.
( jeg bruger Orange )

mvh Mads

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 19-02-05 22:01

Hej Mikael.

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> tjenesten nægtet".
> Ligeså kan der ikke sendes fra USA til mig.

Så Telia vel ikke har en gprs-/mms-roaming-aftale med den amerikanske
operatør, mens de har en almindelig aftale, så at sms virker.

Telia har kun en gprs-/mms-aftale med AT&T.

Jeg går ud fra at det handler om et amerikansk nummer du prøver at sende til
eller få mms'en tilsendt fra og ikke et dansk nummer i USA.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-02-05 08:53

> Så Telia vel ikke har en gprs-/mms-roaming-aftale med den amerikanske
> operatør, mens de har en almindelig aftale, så at sms virker.

Det var også min mistanke i første omgang - men hvis det forholder sig
sådan, at Telia ikke har en aftale med den pågældende udbyder, bør han da
ikke få fejlen med det samme? Jeg vil mene, at der skal gå et par minutter
før han får fejlen, da MMS'en først skal sendes til USA, nægtes adgang til
netværket, og så sendes tilbage til Telia, som melder fejl til telefonen.
Jeg er ikke sikker, men sådan vil jeg mene at det burde fungere.

Mikael:
Kan du sende MMS til danske numre?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-02-05 11:28

> Mikael:
> Kan du sende MMS til danske numre?

Ja, det kan jeg. Altså her i landet, jeg har ikke prøvet at sende MMS til et
dansk nummer i USA.

MvH
Mikael

Fra : Jan

Dato : 21-02-05 12:27

International interconnect på MMS er ikke specielt udbredt. Du skal altså
ikke regne med, at du kan sende MMS til et udenlandsk nummer.