Buchenwald
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 19-02-05 17:42

Findes der nogle registre over de danske politifolk, som blev sendt
til Buchenwald under krigen?

Venligst
John

Fra : dannebrog

Dato : 21-02-05 19:09

De politifolk, som blev sendt i tysk fangenskab under besættelsen har en
fangeforening. Den kan politiet nok oplyse dig adresse o.s.v. på.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Flemming Holm

Dato : 21-02-05 21:54

Prøv www.politimuseum.dk , der er mulighed. De bor Fælledvej 20 Kbhn
N. Jeg har via mail fået hjælp derfra. Mailadressen står på
hjemmesiden.
Hilsen
Flemming 3140

Fra : Peter Weis

Dato : 21-02-05 21:54

John Drage Thomsen wrote:
> Findes der nogle registre over de danske politifolk, som blev sendt
> til Buchenwald under krigen?

Du kan prøve at henvende dig til Neungamme-foreningen (hvis du ikke kan
finde dem, kan jeg skaffe en adresse) eller Politihistorisk museum
(www.politimuseum.dk), som i øvrigt bør kende Neungamme-foreningen.

mvh
Peter

Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 11-03-05 00:05

Hej!

Jeg har navnene på alle politifolk, der mistede livet under besættelsen -
deriblandt dem, der mistede livet i Buchenwald eller andre steder i
Tyskland.

Venlig hilsen
Ove Kronborg

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 26-03-05 13:49

On Fri, 11 Mar 2005 00:05:25 +0100, "Ove C. Kronborg"
<kronborg@mail.tele.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg har navnene på alle politifolk, der mistede livet under besættelsen -
>deriblandt dem, der mistede livet i Buchenwald eller andre steder i
>Tyskland.

Ham, jeg søger, er nu blandt de overlevende - og lever stadig!

Børge Stensrud, netop fyldt 83, men efter et par blodpropper ude af
stand til at tale forståeligt - og han har formentlig en masse at
fortælle mig <suk>

Venligst
John