| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | E: Taxa-selskab i København Fra : John Drage Thomsen | 
  Dato :  19-02-05 17:42 |  
  |   
            Kære venner
 
 Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 
 De skulle have kørt fortrinsvis med amerikanerbiler, men det gjorde
 vel de fleste? Og så hed selskabet formentlig noget med xxx-bilen.
 
 Har I et bud?
 
 Selv husker jeg kun, at man foruden en TAXA - tlf. 1901 - kunne køre
 med Lillebil, men om det også var et selskabsnavn, eller blot udtryk
 for at TAXA's navn var beskyttet, vides ikke.
 
 Venligst
 John
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hugh Watkins (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hugh Watkins | 
  Dato :  19-02-05 19:17 |  
  |   
            
"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message 
 news:sqda11d18k7ncv24o8i6v9otpv3n99ffc0@4ax.com...
 > Kære venner
 >
 > Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 > krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 >
 > De skulle have kørt fortrinsvis med amerikanerbiler, men det gjorde
 > vel de fleste? Og så hed selskabet formentlig noget med xxx-bilen.
 >
 > Har I et bud?
 >
 > Selv husker jeg kun, at man foruden en TAXA - tlf. 1901 - kunne køre
 > med Lillebil, men om det også var et selskabsnavn, eller blot udtryk
 > for at TAXA's navn var beskyttet, vides ikke.
 spur vognmand Bent Hedemann Blegdamsvej 66  3537 6132
 http://www.lokalshop.dk/search.asp?landsdel=0&brancher=Taxa%20Taxi%20Busser&byer=København%20Ø
han kort lillebil engang
 Hugh W 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           annelise christensen (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : annelise christensen | 
  Dato :  19-02-05 22:30 |  
  |   
            Hej John.
 
 Du skulle vel ikke tænke på "Ringbilen".
 
 med venlig hilsen
 annelise christensen
 
 
 "John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:sqda11d18k7ncv24o8i6v9otpv3n99ffc0@4ax.com...
 > Kære venner
 >
 > Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 > krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 >
 > De skulle have kørt fortrinsvis med amerikanerbiler, men det gjorde
 > vel de fleste? Og så hed selskabet formentlig noget med xxx-bilen.
 >
 > Har I et bud?
 >
 > Selv husker jeg kun, at man foruden en TAXA - tlf. 1901 - kunne køre
 > med Lillebil, men om det også var et selskabsnavn, eller blot udtryk
 > for at TAXA's navn var beskyttet, vides ikke.
 >
 > Venligst
 > John
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Claudius&Forslund (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Claudius&Forslund | 
  Dato :  19-02-05 22:53 |  
  |   
            Hej John jeg forsøger her at kunne hjælpe dig måske taxa havde tlf central 
 9001, jeg errinder fra mine unge år efter krigen de store gule LILLEBILER 
 som holdt mellem det gl. Palladium og Tivoli der ligger en nedkørsel mellem 
 bygningerne Centralen hed CODANBILEN de holdt meget til ind ved DIXI bar og 
 ved langelinie når der var amerikanske krigsskibe på besøg
 hilsen Ove
 
 "John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:sqda11d18k7ncv24o8i6v9otpv3n99ffc0@4ax.com...
 > Kære venner
 >
 > Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 > krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 >
 > De skulle have kørt fortrinsvis med amerikanerbiler, men det gjorde
 > vel de fleste? Og så hed selskabet formentlig noget med xxx-bilen.
 >
 > Har I et bud?
 >
 > Selv husker jeg kun, at man foruden en TAXA - tlf. 1901 - kunne køre
 > med Lillebil, men om det også var et selskabsnavn, eller blot udtryk
 > for at TAXA's navn var beskyttet, vides ikke.
 >
 > Venligst
 > John 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           annelise christensen (19-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : annelise christensen | 
  Dato :  19-02-05 23:02 |  
  |   
            Hej (igen) John.
 
 Det er rigtigt som Claudius og Forslund skriver og hvis du går ind på
 Codanbilens hjemmeside er der en lille historie om hvordan de begyndte med
 amerikanske biler.
 
 med venlig hilsen
 annelise christensen
 
 
 "Claudius&Forslund" <kaoc@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:cv8cfs$2bgj$1@news.cybercity.dk...
 > Hej John jeg forsøger her at kunne hjælpe dig måske taxa havde tlf central
 > 9001, jeg errinder fra mine unge år efter krigen de store gule LILLEBILER
 > som holdt mellem det gl. Palladium og Tivoli der ligger en nedkørsel
 mellem
 > bygningerne Centralen hed CODANBILEN de holdt meget til ind ved DIXI bar
 og
 > ved langelinie når der var amerikanske krigsskibe på besøg
 > hilsen Ove
 >
 > "John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en
 meddelelse
 > news:sqda11d18k7ncv24o8i6v9otpv3n99ffc0@4ax.com...
 > > Kære venner
 > >
 > > Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 > > krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 > >
 > > De skulle have kørt fortrinsvis med amerikanerbiler, men det gjorde
 > > vel de fleste? Og så hed selskabet formentlig noget med xxx-bilen.
 > >
 > > Har I et bud?
 > >
 > > Selv husker jeg kun, at man foruden en TAXA - tlf. 1901 - kunne køre
 > > med Lillebil, men om det også var et selskabsnavn, eller blot udtryk
 > > for at TAXA's navn var beskyttet, vides ikke.
 > >
 > > Venligst
 > > John
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Flemming Svendsen (20-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Flemming Svendsen | 
  Dato :  20-02-05 09:33 |  
  |  
 
            Hø-hø, jeg husker der var mange onde tunger igang omkring "Codanbilen".
 Jeg husker ikke dem alle, men de var berygtet for at køre med hovedet 
 undner armen, - og som en vis mand med horn i panden var efter ham:
 Rygtet, at når chaufføren kunne se sit snit til at komme tæt på en 
 cykelist, så åbnede han døren . . . . . taler nok ikke helt sandt, men 
 overdrivelsen fremmer som bekendt forståelsen.
 Omkring LILLEBILEN mener jeg det var et selskab der ikke havde noget med 
 TAXA at gøre, men man kunne søge om at køre LILLEBIL som selvstændig 
 vognmand på visse betingelser.
 Hvis jeg husker forkert, så ret mig.
 Senere kom MINI -TAXA. Her krævedes ikke 4 døre, til gengæld var prisen 
 lavere.
 For særligt interesserede kan man få langt mere TAXA-nostalgi ved at 
 klikke på  http://www.bvhtaxa.dk/jubilaeum.htm
God Sønda'
 Flemming.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             John Drage Thomsen (21-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Drage Thomsen | 
  Dato :  21-02-05 10:48 |  
  |  
 
            On Sun, 20 Feb 2005 09:32:58 +0100, Flemming Svendsen
 <zeus2SLET@SLETmail.dk> wrote:
 >Hø-hø, jeg husker der var mange onde tunger igang omkring "Codanbilen".
 >Jeg husker ikke dem alle, men de var berygtet for at køre med hovedet 
 >undner armen, - og som en vis mand med horn i panden var efter ham:
 >
 >Rygtet, at når chaufføren kunne se sit snit til at komme tæt på en 
 >cykelist, så åbnede han døren . . . . . taler nok ikke helt sandt, men 
 >overdrivelsen fremmer som bekendt forståelsen.
 >
 >Omkring LILLEBILEN mener jeg det var et selskab der ikke havde noget med 
 >TAXA at gøre, men man kunne søge om at køre LILLEBIL som selvstændig 
 >vognmand på visse betingelser.
 >
 >Hvis jeg husker forkert, så ret mig.
 >
 >Senere kom MINI -TAXA. Her krævedes ikke 4 døre, til gengæld var prisen 
 >lavere.
 >
 >For særligt interesserede kan man få langt mere TAXA-nostalgi ved at 
 >klikke på  http://www.bvhtaxa.dk/jubilaeum.htm
>
 >God Sønda'
 >Flemming.
 Tak for tips'ene - det er jo en herlig gruppe!
 Jeg har også fået et par direkte mails; altsammen noget der også
 rusker op i egen TEFAL-hukommelse...    )
 Bl.a. noget om at kun Taxa havde faste holdepladser, noget om
 "slagsmålene" foran Hovedbanegården og senere Lufthavnen. Også noget
 om røde, grønne og vistnok blå glas i de små markeringslygter etc.
 Skyts til en fortsat jagt på en Taxa, hyrevogn, drosche....    )
 Venligst
 John
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           OleN (22-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : OleN | 
  Dato :  22-02-05 16:03 |  
  |   
            John Drage Thomsen <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in 
 news:sqda11d18k7ncv24o8i6v9otpv3n99ffc0@4ax.com:
 
 > Kære venner
 > 
 > Jeg er på jagt efter et taxa-selskab, der kørte i København kort efter
 > krigen, altså omkring 1950'erne og så fremdeles....
 > 
 
 Hej,
 
 Jeg ved ikke noget om taxa/taxi eks, men jeg kom til at tænke på at der på 
 Københavns stadsarkiv, er vejvisere og telefonbøger fra perioden, så hvis 
 du har mulighed for at kigge forbi Københavns rådhus, kunne der måske 
 findes ting i disse, der kunne føde hukkommelsen.
 
 med venlig hilsen
 Ole Nielsen
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |